Powrót

100 milionów na poprawę połączenia Warszawa - Wrocław

Rewitalizacja będzie polegała na wymianie ponad 31 km torów, naprawie 25 przejazdów kolejowych, wymianie 28 rozjazdów i remoncie 24 obiektów inżynieryjnych jak wiadukty mosty czy przepusty. Plan robót zakłada również przebudowę peronów na następujących stacjach: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Suchy Bór, Opole Główne oraz wiat na stacjach Ozimek i Opole Główne. 
Wykonawca – Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych I Inżynieryjnych S.A. – INFRAKOL s.c. przeprowadzi wszystkie prace kosztem 109,3 mln zł. Zasadnicze roboty torowe zostaną zakończone pod koniec 2013 roku, zaś cała inwestycja ma się zakończyć do połowy przyszłego roku.
Jest to jeden z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom oraz Fosowskie – Opole umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą, a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, dalej Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy gdzie pociągi zjeżdżać będą na obecnie rewitalizowany ciąg od Włoszczowy przez Częstochowę, Fosowskie do Opola. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej trasie. 

Informacje dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 336 40 

Pliki do pobrania