Powrót

Znamy oferty cenowe na dworzec Łódź Fabryczna

Postępowanie, prowadzone w trybie przetargu ograniczonego, rozpoczęto w grudniu 2009 roku opublikowaniem m.in. w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej ogłoszenia o postępowaniu. Wnioski o udział w postępowaniu do dnia zakończenia tego etapu, czyli 1 kwietnia 2010 roku, złożyło 12 firm lub konsorcjów. Komisja przetargowa zbadała złożone dokumenty m.in. pod kątem posiadanych przez zgłoszone firmy odpowiednich uprawnień, zdolności finansowej, a także posiadanej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego i kadrowego, umożliwiającego wykonanie zadania. 4 listopada 2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły listę pięciu konsorcjów, mających otrzymać zaproszenia do składania ofert na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. W wyniku protestów i wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., Sudop Praha S.A. weszła firma Hydrobudowa Polska S.A.

 

Ostatecznie oferty na realizację tego zadania złożyło pięć konsorcjów:


Oferta nr 1:

  • Strabag Sp. z o.o., Pruszków,
  • Mostostal Warszawa S.A., Warszawa,
  • Acciona Infraestructuras S.A., Hiszpania,
  • Dywidag International GmbH, Niemcy;

na kwotę 1 906 513 000,00 PLN netto; 2 345 010 990,00 PLN brutto

 

Oferta nr 2:

  • Hydrobudowa Polska S.A., Przeźmierowo,
  • PBG S.A., Przeźmierowo,
  • ARRIVIA S.A., Przeźmierowo,
  • Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro Sp. z o.o., Warszawa,
  • INFRA S.A., Przeźmierowo,
  • ZUE S.A., Kraków;

na kwotę 1 591 700 000,00 PLN netto; 1 957 791 000,00 PLN brutto

 

Oferta nr 3:

  • Torpol Spółka z o.o., Poznań,
  • Astaldi S.p.A., Włochy,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie,
  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki;

na kwotę 1 430 316 627,41 PLN netto; 1 759 289 451,71 PLN brutto

 

Oferta nr 4:

  • Budimex S.A., Warszawa,
  • Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania;

na kwotę 1 813 981 107,00 PLN netto; 2 231 196 761,61 PLN brutto

 

Oferta nr 5:

  • Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A., Piaseczno,
  • Dragados S.A., Hiszpania;

na kwotę 1 253 385 820,00 PLN netto; 1 541 664 558,60 PLN brutto,

przy łącznej kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynoszącej 2 463 038 100,00 zł brutto.


Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest do czerwca 2011 r.

Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź” oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego stanowiącego multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położonego w obszarze inwestycji Nowe Centrum Łodzi. Inwestycja polega na rozbiórce istniejących obiektów i infrastruktury, wykonaniu głębokich wykopów wraz z ich zabezpieczeniem i wywiezieniem urobku ziemi oraz wzniesieniu obiektów budowlanych. Prace zrealizowane będą w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych

Do 2014 roku w centrum miasta powstanie nowoczesne, pierwsze tego typu w Polsce multimodalne centrum transportu osobowego. W jednym miejscu będzie znajdował się dworzec autobusowy oraz kolejowy, przygotowany do obsługi kolei dużych prędkości i otoczony przestrzenią komercyjną wysokiej klasy, a wszystko to na dwóch poziomach w głąb ziemi. Dzięki temu dworzec może stać się węzłem przesiadkowym komunikacji publicznej dla całej aglomeracji łódzkiej i w znaczącym stopniu ułatwić komunikację mieszkańcom. Zamawiającymi są: PKP PLK S.A., PKP S.A. oraz Miasto Łódź.

Wstępny koszt projektu szacowany jest na ok. 1,9 mld złotych, przy dofinansowaniu w ramach POIiŚ na poziomie ponad 1,2 mld złotych. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i znajduje się na liście projektów podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1- 24.2 - Modernizacja linii kolejowej Warszawa Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych. Przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.

   

Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 32 147

   

www.pois.gov.pl