Powrót

Zielona Góra – stacja wygodniejsza dla pasażerów

Na stacji Zielona Góra przebudowane zostaną perony. Podróżni zyskają lepsze warunki obsługi. Będą nowe wiaty poprawi się oznakowanie i system informacji o pociągach. Istotną zmianą będzie wydłużenie peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Dzięki temu faktycznie powstanie nowy peron oznaczony 1A. Zapewni on dodatkową obsługę pociągów. 

Komunikacja na stacji będzie wygodniejsza dla wszystkich, gdyż przebudowane zostanie podziemne przejście między peronami 1 a 2. Dodatkowo pojawią się tam dwie windy dla niepełnosprawnych. Dzięki temu dworzec w Zielonej Górze będzie miał taki standard, jaki wprowadza PLK na wszystkich stacjach.

Prace obejmują także przebudowę układu torowego stacji, czyli usprawnienie kursowania pociągów. Wymienione zostaną podkłady i szyny oraz rozjazdy. 

W ramach zadania wyremontowany będzie wiadukt nad ulicą Batorego oraz przejazd kolejowy na ulicy Zagłoby. Pozwoli to na przeniesienie manewrów składów pasażerskich na wschodnią stronę stacji (w stronę Przylepu) i ograniczenie zamykania przejazdu kolejowo – drogowego. 

Perony i tory będą remontowane sukcesywnie, bez wstrzymywania ruchu kolejowego. Wykonawca wprowadzi niezbędne zabezpieczenie i oznakowanie terenu.

Prace zakończą się latem 2016 roku. Koszt wynosi 24,1 mln zł (brutto). Wykonawcą jest firma ZUE S.A. z Krakowa. Zadanie jest prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina - tzw. Nadodrzanki. 



Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 600 084 749