Powrót

Z Poznania do Szczecina pół godziny krócej

Na odnowionych torach, na trasie Poznań – Szczecin, prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Dzięki temu czas podróży między tymi miastami skróci się z obecnych 2 godzin 30 minut do 2 godzin. Modernizacja obejmie pełną wymianę torów na odcinku 200 km. Przebudowane zostaną m.in. wszystkie wiadukty i mosty, urządzenia sterowania ruchem. Inwestycja oznaczać będzie podwyższenie standardu obsługi pasażera – PLK przebuduje również wszystkie perony. Zostaną one podwyższone, wyposażone w nowe oświetlenie, informację pasażerską i wiaty. Perony i przejścia podziemne będą przyjazne osobom o ograniczonej mobilności, które będą mogły skorzystać z wind lub pochylni.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizowanej trasie zaplanowały  również budowę europejskiego systemu sterowania ruchem ERTMS (ang.) European Rail Traffic Management. Jest to system podwyższający bezpieczeństwo ruchu kolejowego oparty m.in. na radiowej transmisji danych bezpośrednio do kabiny maszynisty prowadzącego pociąg. 

Dokumentacji projektowa, na której przygotowanie PLK ogłosiły przetarg, pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych na torach w ciągu dwóch lat. Koszt inwestycji, która zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem środków UE na lata 2014 – 20 wyniesie około 2 mld złotych. 


Kontakt dla mediów:

Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900