Powrót

Wkrótce ruszą roboty na LCS Gdynia

Lot A - stacje: Modernizacja układów torowych wraz z modernizacją podtorza; odwodnienia i infrastrukturą przytorową na następujących stacjach: stacja Sopot, stacja Gdynia Orłowo, stacja Gdynia Główna, stacja Gdynia Chylonia.
Lot B - szlaki: Modernizacja torów wraz z modernizacją podtorza, odwodnienia i infrastrukturą przytorową na następujących szlakach: szlak Gdańsk Oliwa – Sopot, szlak Sopot – Gdynia Orłowo, szlak Gdynia Orłowo – Gdynia Główna, szlak Gdynia Główna – Gdynia Chylonia • modernizacja infrastruktury przytorowej na szlaku: szlak Gdańsk Oliwa – Sopot W szczególności dla lotów A i B przewiduje się: a) modernizację układów torowych na stacjach i szlakach, wraz z modernizacją i wzmocnieniem podtorza oraz budową systemu odwodnienia; b) modernizację nawierzchni istniejącego przejazdu kat. A w Gdyni Chyloni; c) wyposażenie linii E 65 na odcinku od km 8,300 do km 26,830 (obszar LCS Gdynia)w urządzenia srk warstwy podstawowej; d) całkowitą wymianę sieci trakcyjnej; e) roboty w zakresie elektroenergetyki do 1 kV, w tym linie zasilające, oświetlenie, urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów; f) modernizację peronów z ich wyposażeniem (wiaty, zejścia, mała architektura, informacja dla podróżnych), na stacjach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia; g)modernizację obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty kolejowe, przepusty, mury oporowe, przejścia podziemne dla pieszych) na szlakach i stacjach oraz budowę nowych przejść dla pieszych na stacji Gdynia Orłowo i w granicach terenu PKP S.A. na stacji Sopot, jak również w granicach terenu Gminy Miasta Sopot; i) przebudowę i adaptację budynków nastawni na stacjach Sopot, Gdynia Orłowo dla potrzeb nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym; j) budowę urządzeń ochrony akustycznej (ekranów).   W wyznaczonym terminie, tj. do 22.07.2010 r. wpłynęło 7 ofert: 1. Oferta nr 1 :

• TRAKCJA POLSKA,

• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Oferowana cena 461 041 206,55 zł brutto   2. Oferta nr 2:

• PTU Polska Sp. z o.o.,

• PORR TECHNOBAU und UMWELT.

Oferowana cena 522 229 774,39 zł brutto   3. Oferta nr 3:

• STRABAG Sp. z o.o.,

• STRABAG Rail GmbH,

• TRAKCE- a.s.,

• TRAKCE- TOR Sp. z o.o.,

• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o.,

• TCHAS Polska Sp. z o.o..

Oferowana cena 559 334 469,01 zł brutto   4. Oferta nr 4:

• FEROCO S.A.,

• TORPOL Sp. z o.o.,

• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.,

• „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o..

Oferowana cena 453 216 500,32 zł brutto   5. Oferta nr 5:

• OHL ŽS, a. s.(Lider konsorcjum),

• Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul.

Oferowana cena 537 929 960,69 zł brutto   6. Oferta nr 6:

• BUDIMEX S.A.

Oferowana cena 497 459 077,04 zł brutto   7. Oferta nr 7:

• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.,

• PKP Energetyka S.A.,

• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.

Oferowana cena 463 795 541,60 zł brutto   Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 724 042 286,48 złotych PLN brutto.    

Informacje dla mediów:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Gdańsku
Ewa Symonowicz-Ginter
e-mail: e.symonowicz-ginter@plk-sa.pl
tel. +48 58 72-192 07

   

www.pois.gov.pl

   

„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”