Powrót

Trwają intensywne prace na odcinku Szymankowo-Pruszcz Gdański w ramach modernizacji linii kolejowej E-65 Warszawa-Gdynia

Dotychczasowe prace wymagały wyłączenia z ruchu torów dalekobieżnych między Pszczółkami i Zajączkowem Tczewskim oraz dwóch z trzech torów między Pszczółkami i Pruszczem Gdańskim. W połowie maja 2010r. oddano do eksploatacji tor nr 1 na stacji Pszczółki, co umożliwiło jazdę dwutorową do Zajączkowa. Zmodernizowanie toru w Pszczółkach spowodowało znaczne ograniczenie planowanych postojów w Pszczółkach i  skrócenie czasu jazdy pociągów kursujących na tym odcinku, a także umożliwiło wprowadzenie dodatkowych 8 pociągów i wydłużenie relacji pociągów kursujących. W drugiej połowie czerwca zostaną także zakończone prace związane z modernizacją toru nr 1 na odcinku od Pszczółek do Pruszcza Gdańskiego polegające na zdjęciu ponad metrowej warstwy zanieczyszczonej podsypki, wykonaniu prac stabilizujących grunt pod torami, wykonaniu odwodnień, a następnie wysypaniu nowego tłucznia, ułożeniu torów i wykonaniu nowej sieci trakcyjnej. Zakończenie prac pozwoli na prowadzenie ruchu na całym tym odcinku dwutorowo. Prace budowlane rozpoczęły się w maju ubiegłego roku. Do tego czasu zmodernizowano ponad 27 km torów i sieci trakcyjnej, rozpoczęto prace na 41 obiektach inżynieryjnych, między innymi podziemnych przejściach dla pieszych w Lisewie, Różynach, Cieplewie, wiaduktach w Miłobądzu, Różynach i Łęgowie, Cieplewie, trwa również postępowanie przetargowe na roboty budowlane w Skowarczu oraz remont mostu na Wiśle. Widać już nowe, funkcjonalne perony, zgodne z obowiązującymi normami. Wybudowano 6 nowych peronów - 2 w Tczewie, 1 w Pszczółkach, Skowarczu, Różynach i Cieplewie. To nie koniec szerokiego zakresu modernizacji obszaru Lokalnego Centrum Sterowania ruchem kolejowym w Tczewie. Kończy się montaż nowych konstrukcji wiat. Inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zapomniały również o dostosowaniu obiektów do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych, osób z wózkami, czy też ciężkimi bagażami – oprócz funkcjonalnych podjazdów, do każdego peronu w Tczewie i Pszczółkach będzie możliwość dotarcia windą. Klientom kolei służyć będzie nowe nagłośnienie oraz oświetlenie. Rozpoczęła się dalsza modernizacja peronów nr 3 i 4 w Tczewie. Trwają końcowe odbiory nowoczesnych nastawni w Pszczółkach i Tczewie. Wykorzystywane jeszcze na stacji, mechaniczne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną wkrótce zastąpione komputerowym systemem sterowania. Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest częścią modernizacji linii kolejowej  E 65 Warszawa – Gdynia na odcinku Szymankowo-Pruszcz Gdański. Efektem prac będzie wzrost prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, skrócenie czasu podróży, poprawa komfortu podróżowania i życia mieszkańców, zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów, oraz poprawa ochrony środowiska. Zakończenie prac między Szymankowem a Pruszczem Gdańskim planowane jest na koniec 2010 roku.
  • zobacz prezentację
  Dodatkowych informacji udziela: Ewa Symonowicz-Ginter PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Gdańsku
tel. 058 721 92 07, 694 480 211
e-mail:e.symonowicz-ginter@plk-sa.pl   Kontrakt FS 2005/PL/16/C/PT/001-09 jest realizowany w ramach projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 „Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa-Gdynia, etap II”.