Powrót

Szybciej i wygodniej z Łodzi do Warszawy

Krótsza podróż 

Nowe tory i system sterowania ruchem na odcinku Warszawa – Grodzisk Mazowiecki pozwoliły skrócić podróż na trasie Łódź Widzew – Warszawa Centralna. Od nowego rozkładu na trasie kursują 22 pociągi – czas przejazdu najszybszych pięciu  to ok. 1h 30min. 13 pociągów jedzie w czasie nie dłuższym niż 1h 45 min. 

Nowe tory, na najbardziej obciążonym ruchem kolejowym odcinku, pozwoliły również na poprawę punktualności składów z i do: Warszawy, Łodzi, Skierniewic, Żyrardowa, Katowic. Odcinek Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym fragmentem nowych szybkich połączeń z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia.


Szybciej z Łodzi do Warszawy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały na trasie Warszawa – Skierniewice około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów. 

Ostatnie etap prac obejmuje 13 km odcinek Żyrardów Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. W ubiegłym roku zakończyła się już instalacja nowego systemu sterowania ruchem. 

Efektem modernizacji na trasie Warszawa – Skierniewice będzie kolejne skrócenie czasu przejazdu pociągów. Podróż z podziemnej stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Centralnej potrwa 70 minut. Pociągi będą kursować z prędkością 160 km/h.


Perony przyjazne wszystkim pasażerom

Na zmodernizowanej trasie powstało już 12 z 16 peronów. Zostały wyposażone w wiaty, tablice na rozkłady jazdy i skuteczniejsze oświetlenie. Umożliwiają one obsługę osób o ograniczonej mobilności. Z nowych peronów pasażerowie korzystają już w Skierniewicach Rawce, Radziwiłłowie Mazowieckim, Jesionce, Suchej Żyrardowskiej, Żyrardowie i Grodzisku Mazowieckim. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów są nowe i odnawiane przejścia podziemne wyposażone w windy lub pochylnie. W Pruszkowie i w Grodzisku Mazowieckim przejścia zostały wydłużone i łączą oddzielone torami dzielnice. Nowe tunele są również w Jaktorowie i Żyrardowie. 


Wygodne dwupoziomowe skrzyżowania

W trzech miejscach wiadukty lub tunele zastępują dotychczasowe przejazdy kolejowe. W Jaktorowie powstają dwa wiadukty. Pierwszy: nad liniami kolejowymi: Warszawa – Skierniewice, Warszawa – Zawiercie i nad drogą wojewódzką Warszawa- Żyrardów. Drugi: usprawni lokalny ruch samochodowy na północ od przystanku kolejowego. 

W Grodzisku Mazowieckim trwają prace nad budową przejazdu drogowego pod torami, który usprawnieni ruchu aut w zachodniej części miasta. 

Poziom bezpieczeństwa podnosi również modernizacja wszystkich przejazdów. Są wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki i światła ostrzegawcze, a także w monitoring. Zarządzanie ruchem pociągów usprawniła modernizacja wszystkich urządzeń sterowania ruchem kolejowym. 

Łączna wartość inwestycji wynosi 2 mld 215 mln zł. 



Projekt pn. Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A,
odcinek Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) POIiŚ 7.1-24.1



Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900

Pliki do pobrania