Powrót

Specjalny przejazd na trasie Warszawa-Katowice-Warszawa

Gościem PKP Polskie Linie Kolejowe SA był podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury prof. Juliusz Engelhardt. Prezes Szafrański przedstawił dziennikarzom zmiany czasów przejazdów pociągów na najważniejszych trasach w nowym rozkładzie jazdy oraz plany inwestycyjne PLK na najbliższe lata. „Zaczynamy przełamywać negatywne trendy, usprawniając i przyspieszając bieg pociągów na kluczowych dla kraju relacjach. Dwiema pierwszymi, co do których możemy powiedzieć, że mamy sukces, są połączenia z Warszawy do Katowic i do Krakowa” – powiedział prezes PLK. Minister Engelhardt omówił najważniejsze sprawy resortu infrastruktury, w tym sprawy związane z zarządcą infrastruktury kolejowej. „Wzmocnieniu nadzoru nad inwestycjami w transporcie kolejowym służyło będzie utworzenie nowego departamentu w resorcie infrastruktury, który zajmie się problemami inwestycyjnymi. Także „Program działań dla rozwoju transportu kolejowego do roku 2015”, który niebawem zostanie poddany konsultacjom społecznym, przewiduje zmianę struktury własności infrastruktury kolejowej w Polsce, by podobnie jak drogowa, stała się własnością Skarbu Państwa. Wymaga to nowej ustawy o infrastrukturze kolejowej, którą w 2010 r. zamierzamy przygotować na najwyższym poziomie jakości pod względem prawnym” – mówił minister na konferencji prasowej w pociągu. Z dokonaniami inwestycyjnymi na „końcówkach” CMK: Psary – Kraków i Zawiercie – Katowice zapoznali przybyłych: naczelny dyrektor Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w  Krakowie Włodzimierz Żmuda i zastępca naczelnego dyrektora Oddziału Regionalnego w Katowicach Janusz Kanik. Na peronie w Katowicach oczekiwali dziennikarze z Katowic i Krakowa, którzy wysłuchali wystąpień min. J. Engelhardta, prezesa Z. Szafrańskiego i dyrektorów W. Żmudy i J. Kanika.