Powrót

Poznań. 36 mln zł na lepszą obsługę pasażerów, tory i most

Jeszcze w tym roku podróżni skorzystają z wyremontowanego peronu na przystanku Poznań Dębina. Peron o wysokości 55 cm będzie miał nową nawierzchnię, estetyczną wiatę peronową, ławki i tablice informacyjne. Nowoczesne oświetlenie zapewni lepszą widoczność, a podjazd z poręczami umożliwi bezpieczny dostęp na platformę osobom mającym trudności w poruszaniu się.

Na odcinku sześciu kilometrów będą wyremontowane tory oraz PLK zamontują 8 nowoczesnych rozjazdów, które pozwolą na bezpieczniejszą i szybszą jazdę pociągów. Wymieniona będzie również sieć trakcyjna. Zwiększy się przepustowość linii między Poznaniem a Starołęką. 

Wyremontowana zostanie także druga część mostu kolejowego nad Wartą w Starołęce. W 2015 r. na przeprawie wymieniono już na nowe 5 przęseł, położono nowe tory i sieć trakcyjną. Prace za 17 mln zł umożliwiły jadę pociągów po wcześniej zamkniętym torze, z prędkością 120 km/h. Obecnie odnowione zostaną trzy wiadukty kolejowe pomiędzy Poznaniem a Starołęką. Na stacji Poznań Starołęka obsługę podróżnych poprawi remont podziemnego przejścia na perony.

Modernizacja torów pomiędzy Starołęką a Poznaniem realizowana jest z budżetu i kosztuje prawie 36 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano na koniec grudnia 2016 r. Wykonawcą prac jest firma ZUE S.A. z Krakowa.

Rewitalizacja infrastruktury torowej między Poznaniem a Starołęką jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie Kluczbork – Poznań. Prace między Starołęką a Poznaniem to kolejny etap poprawy trasy. Zwiększy się komfort i szybkość jazdy oraz poprawi bezpieczeństwo podróżnych. W 2015 r. zakończono prace rewitalizacyjne między Ostrzeszowem i Kluczborkiem, Ostrzeszowem i Ostrowem Wielkopolskim oraz Środą i Starołęką.

    

Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół Prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 600 084 749