Powrót

Ponad 60 mln zł na modernizację przystanku Warszawa Stadion

Umowę podpisali: - w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: Sławomira Wierzchowska – dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Warszawie oraz Krzysztof Groblewski – dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji; - w imieniu konsorcjum – członk

Przebudowa przystanku Warszawa Stadion to kolejny projekt na terenie Warszawy, którego zakończenie, obok poprawy parametrów eksploatacyjnych prowadzenia ruchu pociągów, zapewni pasażerom nową jakość w korzystaniu z kolei. „Najważniejszą zmianą, będzie zadaszenie peronów w stylistyce zbieżnej z architekturą pobliskiego Stadionu Narodowego oraz pełna modernizacja i wyposażenie przystanku osobowego we wszystkie elementy dostosowujące do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się np. windy i schody ruchome” – mówi Sławomira Wierzchowska – dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział w Warszawie, nadzorująca przygotowanie i wykonanie inwestycji.

Umowa, o wartości ponad 64 mln złotych na przebudowę przystanek osobowy Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskiej nr 448, stanowi pierwszy etap prac zaplanowanych na najbliższe lata na linii średnicowej.

Szczegółowy zakres prac w obrębie przystanku Warszawa Stadion obejmuje:

• przebudowę dwóch peronów,

• modernizację przejścia podziemnego pod torami wraz z dojściami z przystosowaniem do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,

• budowę zadaszeń peronów zabezpieczających przed czynnikami atmosferycznymi,

• modernizację oświetlenia zewnętrznego, instalacji oświetleniowej w przejściu podziemnym pod torami i na peronach.

• modernizację nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem odcinka linii średnicowej podmiejskiej (nr 448) o długości 2,3 km.

Kontrakt zostanie zrealizowany przez konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo S.A., i Przedsiębiorstwo Agat S.A., którego oferta na kwotę 52 313 839,00 zł netto, 64 195 486,68 zł brutto, została wybrana jako najkorzystniejsza spośród czterech ofert złożonych w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Prace modernizacje powinny być zakończone w listopadzie 2011 r. Podczas realizacji kontraktu zakłada się 1 miesiąc prac przy zamknięciu całodobowym torów nr 3 i 4 linii 448 dla prowadzenia ruchu pociągów na odcinku przystanek osobowy Warszawa Stadion - Stacja Warszawa Wschodnia.

Zadanie obejmujące przebudowę przystanku osobowego Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskich nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia" jest finansowane z budżetu państwa.

 

Prezentacja "Przebudowa przystanku osobowego Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskiej nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku warszawa Stadion i Stacji Warszawa Wschodnia"

 

 

Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 321 47