Powrót

Pół miliarda złotych na lepsze podróże Wiedenką

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na 44 km odcinku linii kolejowej. Nowe rozjazdy i urządzenia srk zapewnią sprawny przejazd pociągów. W ramach zadania zarządca infrastruktury wyremontuje i przebuduje obiekty inżynieryjne - m.in. 20 mostów, 3 wiadukty i 7 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo – drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2017 r., natomiast ich zakończenie w 2020 r. 

- PLK zwiększają tempo działań związanych z realizacją Krajowego Programu Kolejowego. W listopadzie ogłosiliśmy już postępowania szacowane na ponad miliard złotych, a przetarg na remont trasy Częstochowa – Zawiercie za pół miliarda złotych, zwiększa tę pulę do półtora miliarda złotych. W ogłoszonym postępowaniu uwzględniamy już lepsze warunki dla wykonawców. Współpraca z nimi to niezbędny warunek sprawnych inwestycji – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Pasażerowie dzięki modernizacji zyskają lepszą obsługę na stacjach i przystankach. Przebudowane zostaną perony na 10 stacjach i przystankach (stacje Myszków oraz Poraj i przystanki: Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów i Częstochowa Raków). Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów i bezpieczniejsze dzięki antypoślizgowej nawierzchni. Podróżni otrzymają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania, a monitoring zwiększy bezpieczeństwo podróżnych. 

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Efektem tego będzie dalsze skrócenie czasu przejazdu z Warszawy przez Częstochowę, w kierunku Katowic oraz zdecydowana poprawa warunków do przewozu towarów. Realizacja projektu to również poprawa komfortu podróży i lepszy dostęp do transportu kolejowego podróżujących na regionalnej trasie Częstochowa – Katowice.  

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” zawarty jest w Krajowym Programie Kolejowym. Szacowany koszt inwestycji to ponad 500 mln zł. Zadanie realizowane jest w formule „projektuj i buduj” i finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 


Szybciej na trasie Warszawa – Częstochowa - Katowice

Remont trasy Częstochowa – Zawiercie to ostatni przeznaczony do modernizacji odcinek linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Katowic, tzw. „Wiedenki”. Wykonane dotychczas prace za ponad 3 mld zł brutto zapewniają szybkie połączenia pasażerskie oraz sprawny przewóz towarów.  Pasażerowie zyskali krótsze i bezpieczniejsze podróże, a także lepszą obsługę na stacjach i przystankach.  




Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239