Powrót

Pasażerowie na przystanku Wrocław Stadion

Od nowego rozkładu jazdy, 11 grudnia br., Wrocław uzyskał nowy przystanek kolejowy Wrocław Stadion. Stanowi on część tzw. zintegrowanego węzła przesiadkowego, zbudowanego z myślą o obsłudze uczestników imprez na stadionie przygotowanym na EURO 2012 oraz osiedli Pilczyce i Maślic. Przystanek zlokalizowany jest na linii kolejowej z Wrocławia Głównego do Zielonej Góry, pomiędzy stacjami Wrocław Kuźniki i Wrocław Pracze. Żelbetonowa konstrukcja obiektu posiada dwie kondygnacje. Na górnej, zlokalizowany jest przystanek tramwajowy, natomiast na dolnej znajduje się przystanek kolejowy Wrocław Stadion z dwoma 200 m peronami. Przystanki są połączone schodami i dwoma windami (do obsługi osób niepełnosprawnych). Przejazd z Wrocławia Głównego na nowy przystanek trwa ok.12-15 min. W porównaniu z innymi środkami komunikacji – zwłaszcza w godzinach szczytu – jest to czas nie do pobicia. Od 11 grudnia br. na nowym przystanku zatrzymywać się będzie 20 par pociągów na dobę. Dwa ostanie pociągi z przystanku Wrocław Stadion do Wrocławia Głównego będą odjeżdżać o godz. 2139 i 2211. Przy uwzględnieniu dodatkowych, specjalnych pociągów, np. podczas imprez, z przystanku w ciągu godziny będzie mogło skorzystać ok. 9 tys. osób. Wrocławskie przedsięwzięcie usprawnia obsługę tysięcy uczestników imprez na wrocławskim stadionie EURO 2012. Inwestycja była wspólnym przedsięwzięciem gminy Wrocław oraz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - inwestora prac kolejowych. Przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji w części kolejowej – obejmującej perony oraz m.in. roboty torowe, odwodnieniowe, trakcyjne, elektroenergetyczne - sprawował wrocławski oddział Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych. Wykonawcą prac było konsorcjum firm; Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A oraz FILAR Sp. z o.o.    

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.