Powrót

Nowy system łączności na linii Piła - Ustka

Linia nr 405 Piła – Ustka jest linią jednotorową, zelektryfikowaną tylko na odcinku Piła Główna – Szczecinek i Słupsk – Ustka. Na odcinku Szczecinek – Słupsk funkcjonował system radiołączności kolejowej Zugleitfunk. Obecnie system ten wyłączono z eksploatacji, a prowadzenie ruchu kolejowego oparte jest na telefonicznym zapowiadaniu pociągów, w którym biorą udział posterunki ruchu w Szczecinku, Miastku i Słupsku.


Prowadzona modernizacja linii składa się z trzech etapów:

  • budowy 6 sztuk włókien światłowodowych rozpoczęta w marcu 2011 r.,
  • zakupu i uruchomienia systemu łączności przewodowej SLK wraz z systemem transmisyjnym dla linii nr 405 Piła – Ustka na odcinku Szczecinek – Słupsk,
  • zakupu i uruchomienia systemu zdalnego sterowania radiołącznością (w kwietniu 2011 r. planowane jest ogłoszenie przetargu).


W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali:

  • Józef Matuszczak - Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie,
  • Andrzej Piechocki - Zastępca Dyrektora Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie.


Ze strony Kolejowych Zakładów Łączności Sp. z o.o. w Bydgoszczy, swoje podpisy złożyli:

  • Andrzej Mrówczyński – Prezes Zarządu,
  • Ryszard Januszewski – Prokurent.


Koszt prac finansowanych ze środków własnych Spółki i wykonanych w terminie do 30 maja 2011 r. wyniesie 1 843 770,00 PLN brutto. Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości odcinka linii Szczecinek – Słupsk poprzez przywrócenie radiołączności i otwarcie mijanek Biały Bór, Kawcze, Kępice i Korzybie.

 


Informacje dla mediów

Romana Nakoneczna
PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Szczecinie