Powrót

Nowe perony na trasie z Siedlec do Terespola

Unowocześnienie ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 podziemnych przejść i kładki dla pieszych zakłada projekt modernizacyjny linii kolejowej Siedlce – Terespol. Inwestycja obejmuje także roboty torowe, po zakończeniu których pociągi na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h (osobowe) i 120 km/h (towarowe). Poprawi się również płynność ruchu kolejowego. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki budowie bezkolizyjnych przejazdów kolejowo-drogowych oraz zamontowaniu monitoringu na każdej stacji oraz na przejazdach.

Nowe perony w Łukowie

Prace realizowane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. koncentrują się przede wszystkim na terenie Siedlec, Łukowa i Międzyrzeca Podlaskiego. Roboty są prowadzone etapowo, aby ograniczenia w ruchu kolejowym były jak najmniejsze.

W Łukowie Zapowiedniku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały już do eksploatacji peron nr 1, na którym niebawem pojawi się mała infrastruktura, czyli wiaty, ławki itp. - Na końcowe odbiory czeka peron nr 2, który planujemy udostępnić pasażerom w następnym tygodniu – informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Na etapie wykończeniowym jest peron nr 2 w Łukowie, gdzie wykonawca kładzie kostkę brukową i przygotowuje się do instalacji wiat – dodaje.

PLK zaplanowały w Łukowie również modernizację dwóch przejazdów. Prace przy ul. Wschodniej są zakończone, a wykonawca przygotowuje się do finalnych odbiorów. Następnie rozpoczną się prace przy ul. Jana Pawła II. W ramach modernizacji w Łukowie powstaje także nowy wiadukt w ciągu ul. Międzyrzeckiej, który usprawni ruch kolejowy i drogowy. Konstrukcja obiektu jest już gotowa. Przygotowane są również fundamenty pod nową kładkę dla pieszych w obrębie stacji.

Wyższy peron w Międzyrzecu Podlaskim

W Międzyrzecu Podlaskim finiszują prace w pierwszej części nowego przejścia podziemnego oraz na peronie nr 2. – Konstrukcja przejścia podziemnego, które zastąpi wyeksploatowaną kładkę jest gotowa. Wykonawca maluje obecnie ściany i montuje windy – informuje Marta Guz. Peron został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 metrów obiekcie ustawiane są obecnie 3 wiaty, a teren jest przygotowywany pod montaż elementów małej architektury. W Międzyrzecu pojawi się także nowoczesny system nagłośnienia.

W Siedlcach rośnie tunel drogowy

W ramach modernizacji linii trwają również intensywne roboty w Siedlcach. Rozpoczął się już remont wiaduktu przy ul. Łukowskiej. Rośnie także tunel drogowy, który zastąpi kładkę dla pieszych, łączącą części miasta położone po obu stronach torów. Poprowadzenie ruchu od ul. Kilińskiego do ul. Składowej odkorkuje dwa pozostałe wiadukty przy stacji Siedlce. W ramach inwestycji pojawi się oddzielny pas dla pieszych z dostępem do dwóch nowo wybudowanych peronów.

W Siedlcach trwa także budowa nowego peronu oraz podziemnego przejścia dla pieszych. W obrębie stacji przebudowywany jest układ torowy, a sieć trakcyjna modernizowana.

Modernizacja za 500 mln zł

Modernizowana trasa kolejowa pomiędzy Siedlcami i Terespolem to bardzo istotna część międzynarodowej linii należącej do Transeuropejskiego Korytarza łączącego Berlin z Moskwą. Trwające prace są kontynuacją pierwszego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej E20/CE20 na odcinku Siedlce - Terespol” w ramach, którego  przebudowano tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne. Drugi etap projektu oprócz zmian w układzie torowym zakłada modernizację pozostałych elementów infrastruktury kolejowej - rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej oraz budynków służących bezpośrednio prowadzeniu ruchu. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2015 r.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Kontakt dla mediów: 
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 694 480 239  

Pliki do pobrania