Nowe perony i sprawna podróż na odcinku Warszawa Rembertów – Wołomin
Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów na przystankach w Wołominie Słonecznej, Kobyłce i Kobyłce Ossowie oraz na stacjach w Wołominie i Zielonce. Nowe platformy są wyposażone w wiaty, oświetlenie, ławki i antypoślizgową nawierzchnię. W połowie roku obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji podróżnych będą oddane podziemne przejścia i windy.
Równolegle prowadzone są prace przy budowie trzech skrzyżowań bezkolizyjnych. Efektem budowy tuneli będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zwiększenie płynności ruchu samochodowego w Wołominie i Zielonce.
Prace na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka są realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”. Po zakończeniu modernizacji najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie rozpędzą się na trasie 160 km/h, natomiast towarowe pojadą z prędkością do 120 km/h. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.
Zobacz galerię
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok
– granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”
Faza II współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
karol.jakubowski@plk-sa.pl
tel. 668 679 414