Powrót

Krzewina Zgorzelecka na monitorach

W ramach realizacji zabudowano i uruchomiono m.in. komputerowy system stacyjnych urządzeń srk typu EBILock 959 STC, pulpit dyżurnego ruchu, półsamoczynne blokady liniowe, system licznika osi, dwa komplety sygnalizacji przejazdowej oraz system telewizji przemysłowej.
Efektem tej inwestycji jest usprawnienie sterowania i kierowania ruchem kolejowym i poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz na przejazdach kolejowo - drogowych.
PKP PLK S.A. współpracowała z kolejami niemieckimi DB przy budowie blokady liniowej na szlaku Krzewina Zgorzlecka Hagenwerder. Linia kolejowa, zapewniająca przygraniczne połączenia pomiędzy Niemcami Czechami i Polską zyskała usprawnienie i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu granicznego poprzez zabudowę półsamoczynnej blokady liniowej.
W ramach zadania zlikwidowano zbędne obiekty oraz zmodernizowano budynek nastawni dysponującej. Zdecydowanie poprawiły się warunki pracy obsługi. Nowoczesne urządzenia pozwoliły na optymalizację zatrudnienia oraz zdecydowaną poprawę warunków pracy dyżurnych ruchu.
W poprzednich latach przy współpracy z partnerem niemieckim Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu poprawił stan infrastruktury na trasie Trzciniec Krzewina Zgorzelecka.