Powrót

Kraków Złocień - nowy przystanek kolejowy i most nad rzeką Serafą

Most nad Serafą, przy przystanku kolejowym Kraków Złocień, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik

W kwietniu zakończyła się budowa mostu kolejowego nad rzeką Serafą, położonego obok nowobudowanego przystanku Kraków Złocień. Pod mostem, dzięki korekcie koryta rzeki, zbudowano ulicę i chodnik. Dla mieszkańców oznacza to bezkolizyjny przejazd oraz przejście pod torami. Po wykonaniu prac drogowych przez samorząd będzie nowe, dodatkowe połączenie drogowe, które ułatwi komunikację na osiedlu Złocień. Wybudowany przez kolej układ drogowy obok przystanku już pozwala na korzystanie z odcinka nowej ulicy i chodnika. Teren został oświetlony.

– Nowy przystanek Kraków Złocień istotnie poprawi dostęp do kolei w obszarze miasta. Modernizacja linii kolejowej między Krakowem a Rudzicami to korzystne zmiany i zwiększenie atrakcyjności kolei w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Kolej staje się bezpieczniejsza i dostępniejsza – powiedział Maciej Michałowski, dyrektor biura ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka.

Dzięki inwestycji zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów odcinkiem międzynarodowej trasy E30 łączącej m.in. Przemyśl – Kraków – Wrocław – Zgorzelec. Linia ma także znaczenie lokalne i międzyregionalne. Pociągi będą mogły jechać do 160 km/h na odcinku do Krakowa Płaszowa, a „w mieście” od Krakowa Płaszowa do Krakowa Głównego 100 km/h. Dodatkowe tory na odcinku od stacji Kraków Bieżanów do stacji Kraków Główny zapewnią szybszy przejazd przez miasto pociągów dalekobieżnych i dobre połączenia aglomeracyjne.

Nowe przystanki Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki zwiększą dostęp do kolei. Na przystanku Kraków Złocień szykowane są dwa perony. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z poziomu ulicy. Na przystanku będą się zatrzymywały składy jadące w kierunku Brzeska, Bochni i Tarnowa. Przejazd do centrum Krakowa zajmie kilkanaście minut.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Więcej o projekcie: www.krakow-rudzice.pl

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 605 352 883