Powrót

Kraków – Skawina kilkaset atrakcyjnych połączeń kolejowych

Pociąg czeka na odjazd na przystanku Kraków Podgórze, fot. Piotr Hamarnik

Od 12 grudnia pociągiem podróżujemy ze Skawiny do Krakowa w ok. 20 minut. Od wprowadzenia nowego rozkładu było już przeszło 800 kursów. Na trasie podróżni mają dodatkowy dostęp do kolei – nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Przebudowano stacje Kraków Bonarka, Skawina i Podbory Skawińskie, a także przystanki Kraków Sidzina i Skawina Zachodnia.

Podróżni łatwiej wsiadają do pociągów z wyższych peronów. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z wind, pochylni i ścieżek naprowadzających. Takie rozwiązania zastosowały Polskie Linie Kolejowe przy kładkach i przejściach podziemnych. Dojścia do pociągów i perony są oświetlone. Zapewniono wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie.

Nowe nastawnie i urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz zabezpieczenia na przejazdach zwiększyły poziom bezpieczeństwa. Na modernizowanym odcinku wymieniono tory, rozjazdy i sieć trakcyjną.

PLK zmodernizowały linię kolejową łączącą Kraków Płaszów z Podborami Skawińskimi za przeszło 250 mln zł. To projekt szczególnie korzystny dla rozwoju połączeń regionalnych i aglomeracyjnych.
 

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 605 352 883