Powrót

Dworzec Łódź Fabryczna – przyszłość i wyzwania

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaprezentowały ostateczne koncepcje dworca Łódź Fabryczna i modernizacji linii kolejowej na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna. Nowy dworzec znajdzie się w sercu nowego centrum Łodzi. Nowa Łódź Fabryczna to 4 perony, 8 torów, 24 przystanki autobusowe. Na dworcu będą również 3 poziomy parkingów podziemnych dla 960 samochodów.
A wszystko to na 3 poziomach, kilkanaście metrów pod ziemią.
Na dworzec będą prowadziły dwa wejścia – zachodnie i wschodnie. Zachodnie – od strony ul. Kilińskiego będzie połączone z reprezentacyjnym placem miejskim, z którego będzie roztaczał się widok na park im. Stanisława Moniuszki i jedną z wizytówek Łodzi – Sobór św. Aleksandra Newskiego. Na perony wejdziemy przez przeszklone zadaszenie w kształcie fali.
Wejście wschodnie, które uwieczni wizerunek dawnego dworca Łódź Fabryczna, będzie dedykowane ruchowi samochodowemu. Do nowego dworca będzie wiodła nowa linia tramwajowa na ul. Składowej, od ul. Kilińskiego do ul. POW. W przyszłości podziemna stacja, bo tak zakłada projekt, ma mieć połączenie tunelem z dworcem Łódź Kaliska i … z całą Polską.
Na konferencji została pokazana szczegółowa koncepcja nowego dworca Łódź Fabryczna oraz wygląd nowej stacji Łódź Widzew.
Podczas pierwszej części spotkania zaprezentowali się przedstawiciele głównego inwestora i wykonawców: PKP PLK S.A., Konsorcjum TORPOL – Astaldi-INTECOR-PBDiM oraz Trakcja Tiltra. Podczas drugiej części urząd miasta Łodzi zapoznał nas z założeniami nowego centrum miasta.
W spotkaniu wzięli udział: Mirosław Bożek – z-ca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Cezary Grabarczyk – wicemarszałek Sejmu, Hanna Zdanowska – prezydent miasta Łodzi, Paweł Dziwisz – dyrektor  projektu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Modernizacja jest prowadzona w ramach projektu „Modernizacja  linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II Lot B – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej do odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”


Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel. + 48 22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl

Halszka Karolewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Miasta Łódź
h.karolewska@uml.lodz.pl

 

 

Zobacz prezentację "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, lot B1 Odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna wraz z trasą objazdową."

Zobacz prezentację "Nowa Łódź Fabryczna"