Powrót

Debata otwarcia Kongresu : Rola kolei w nowoczesnej gospodarce i rozwoju kraju

Zbigniew Szafrański zwrócił uwagę, że kolej musi nadążać za nowoczesnymi technologiami. W innym przypadku trudno liczyć na zainteresowanie tą sferą działalności młodych kadr. Określenie kolei jako skansenu nie może odnosić się do całej kolei- Skansen nie zrobił się sam. To efekt polityki wobec kolei prowadzonej od dziesięcioleci.Przemysł działający na rzecz kolei nie rozwijał się bo nie było zapotrzebowania. - stwierdził prezes PLK. Obecnie firmy działające na rynku budowlanym, aby się rozwijać, chcą wiedzieć jaka jest perspektywa dla kolei, czy poziom inwestycji w branży kolejowej będzie na podobnym poziomie, co dziś? W debacie poruszono m.in. problemy wsparcia państwa dla rodzimego przemysłu, zainteresowania rynkiem polskim, w tym infrastrukturą przez inwestorów zagranicznych. Rozmawiano o regulatorze rynku kolejowego i roli jaką powinien pełnić. Tematem stała się: relacja kolej - UTK - Ministerstwo Infrastruktury. Starano się odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego nie ma wpływu polityków i branży na lepsze postrzeganie kolei. Samorząd określono jako partnera dla kolei, który jest nowym wyzwaniem, ale i szansą. Moderatorem debaty był Michał Kobosko, redaktor naczelny, Bloomber Businessweek Polska  

Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe