Powrót

8 ofert w przetargu na modernizację odcinka Tarnów – Dębica

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku, jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa, na odcinku liczącym 31,3 km. Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem firm: 1. Oferta nr 1 :
• Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław na kwotę 563 839 200,00 PLN netto; 687 883 824,00 PLN brutto2. Oferta nr 2:
• OHL ŹS, a.s. (lider), Republika Czeska
• ZUE S.A., Kraków na kwotę 559 719 706,96 PLN netto; 682 858 042,49 PLN brutto3. Oferta nr 3.
• Skanska a.s., Republika Czeska
• Skanska S.A., Warszawa
• EXBUD Skanska S.A. Kielce na kwotę 577 906 527,89 PLN netto; 705 045 964,03 PLN brutto4. Oferta nr 4:
• FEROCO S.A. (lider), Poznań
• Torpol Sp. z o.o., Poznań
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o. o. na kwotę 538 197 266,66 PLN netto; 656 600 665,33 PLN brutto5. Oferta nr 5:
• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (lider), Warszawa
• PKP Energetyka S.A., Warszawa
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o. o., Gdańsk na kwotę 338 000 000,00 PLN netto; 412 360 000,76 PLN brutto6. Oferta nr 6:
• LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG, Niemcy
LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG (spółka komandytowa)
Oddział w Polsce, Wrocław (lider)
• TCHAS POLSKA SP. Z O.O., Warszawa
• ABM Solid S.A., Tarnów
• HENTSCHKE BAU GmbH, Niemcy
HENTSCHKE BAU GmbH (Sp. z o. o) Oddział w Polsce, Wrocław na kwotę 634 972 540,10 PLN netto; 774 666 498,92 PLN brutto7. Oferta nr 7:
• STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
• STRABAG Rail GmbH, Niemcy
• TRAKCE a. s, Republika Czeska
• TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce na kwotę 588 858 973,47 PLN netto; 718 407 447,63 PLN brutto8. Oferta nr 8:
• BUDIMEX S.A., Warszawa na kwotę 567 249 660,92 PLN netto; 692 044 586,32 PLN brutto   Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie ofert pod kątem zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę netto 759 523 960,00 PLN (brutto 926 619 231,20 PLN).
Termin realizacji zamówienia wynosi 48 miesięcy od dnia podpisania umowy. Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III”. Przetarg 2.1., w zakresie następujących branż:
• układ torowy i odwodnienie torów,
• obiekty inżynieryjne,
• obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne,
• skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe,
• urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki,
• sieci i urządzenia teletechniczne,
• sieć trakcyjna,
• sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka – granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina). Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego). Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.
Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30  

www.pois.gov.pl

 

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 


Informacje dla mediów

Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22/4732147; e-mail:
ir.rzecznik@plk-sa.pl