Wyniki wyszukiwania
Nowoczesne technologie na kolei
23.04.2012
realizowania swoich funkcji dla pociągów konwencjonalnych, kursujących z prędkością do 200 km/h, a także dla pociągów dużych prędkości. W praktyce zastosowanie ETCS sprowadza się do wcześniejszego przekazywania [...] również informację o dozwolonej prędkości na poszczególnych odcinkach trasy, a ewentualne jej przekroczenie powoduje automatyczne wymuszenie hamowania przez system ETCS do prędkości obowiązującej na danym odcinku
PRZECZYTAJwłączenie przebudowanego dworca do obsługi linii średnicowej i przebiegu przez Łódź kolei dużych prędkości. W ramach porozumienia strony zobowiązują się do ścisłego współdziałania w celu prawidłowej i terminowej [...] inżynierii finansowej przy budowie obiektu, który stanie się również pierwszym elementem kolei dużych prędkości w Polsce.” – powiedział Zbigniew Szafrański prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. „Ta [...] budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech
PRZECZYTAJW Limanowej rządzić będzie kolej!
17.02.2025
długości przeszło 2 km i średniej wysokości 9 m zaprojektowano tak, by sprawnie i z odpowiednią prędkością przekroczyć dolinę potoku Sowlinka. Natomiast pomiędzy Tymbarkiem a Koszarami zaplanowano tunel
PRZECZYTAJ18 km odcinku linii kolejowej nr 275 pozwolą na uruchomienie przejazdów pociągów spalinowych z prędkością co najmniej 80 km/h. Dzięki planowanej budowie tzw. „mijanki” w Letnicy, trasa zostanie włączona
PRZECZYTAJPoruszono też istotne aspekty dot. uzyskania prędkości 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej, a także eksploatacji linii kolejowych przystosowanych do prędkości 250 km/h. Przedstawiciele Kolei Litewskich
PRZECZYTAJdziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeby nawet kilkukrotnie przejeżdża po torach z prędkością do 20 km/h. Poprawa geometrii torów i uzyskanie równych i gładkich szyn zwiększa komfort jazdy [...] z Poznania do Warszawy Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Modernizacja zwiększy bezpieczeństwo. W ramach inwestycji montowane są
PRZECZYTAJKolejarze walczą z upałem i złodziejami
16.07.2010
Wczoraj 15 lipca wszystkie szlaki na sieci PLK były przejezdne. Ograniczenie prędkości ze względu na wysokie temperatury dotknęło tylko ok. 5% tras. Opóźnionych było 260 pociągów, wydłużenie czasu jazdy
PRZECZYTAJMiliard na koleje w Polsce Wschodniej
22.11.2017
przesiadkowe. Wyremontowanymi torami pociągi pojadą szybciej. Możliwe będzie podróżowanie z maksymalną prędkością do 120 km/h i 80 km/h dla pociągów towarowych, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa ruchu
PRZECZYTAJadministracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza
PRZECZYTAJmodernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina pociągi na tej trasie będą mogły kursować z prędkością 160 km/h. Przejazd skróci się do około 1,5 godziny. Pasażerowie skorzystają z nowych, w pełni
PRZECZYTAJ