PLK przekazała 19 września br. do Urzędu Transportu Kolejowego projekt nowego cennika dostępu do infrastruktury do rozkładu jazdy 2013/14. Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 17 września przyjął projekt cennika, realizując wcześniejsze zapowiedzi głębokiej obniżki stawek oraz stabilizacji ich poziomu do rozkładu jazdy 2016/2017 (4 kolejne lata). Nowy cennik będzie korzystny dla rynku kolejowego. Średnia stawka sieciowa spadnie o 20,4 proc.
W rozkładzie jazdy 2013/2014 utrzymana zostanie zniżka na przewozy intermodalne w wysokości 25%. Dodatkowo Zarząd zdecydował o przyjęciu zerowej marży do cennika na 2014 rok, co dodatkowo obniży koszty przewoźników. Zarząd bierze pod uwagę możliwość utrzymania tego poziomu marży w kolejnych latach, w zależności od zapewnienia finansowania na działalność operacyjną spółki ze środków publicznych. Zarząd przychylił się również do rekomendacji Rady Przewoźników w zakresie utrzymania maksymalnej masy pociągu na poziomie 3000 ton. - Jeszcze nigdy w ciągu ostatniej dekady transport kolejowy nie miał przed sobą tak dobrej perspektywy. Dzięki obniżeniu i stabilizacji opłat przewoźnicy towarowi będą w stanie podpisywać wielomilionowe kontrakty i skutecznie konkurować z transportem drogowym. Najbliższe lata będą należały do przewoźników towarowych – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PLK. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kierując się zasadą transparentności, prezentują dokument na swojej stronie internetowej.
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.