Powrót

Ponad 50 nowych, wygodniejszych peronów w województwie łódzkim

PLK w 2015 r. kontynuuje kompleksowe prace - największe w historii łódzkiego węzła kolejowego. Na stacji Łódź Widzew oddane zostaną wszystkie 3 perony a Łódź Niciarniana zyska zupełnie nowy peron wyspowy. Obiekty będą funkcjonalne i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Trwają także prace przy nowoczesnym, podziemnym dworcu Łódź Fabryczna. W grudniu pierwsi pasażerowie skorzystają z dworca i jego czterech nowych peronów. Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie – centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy, w tym dalekobieżne i tramwaje. Na perony będzie można się dostać ruchomymi schodami. Będą też windy – stacja będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na dworcu pod ziemią znajdą się przystanki autobusów dalekobieżnych oraz parking mogący pomieścić blisko 1000 aut.

W 2015 r. Polskie Linie Kolejowe dokończą modernizację 43 peronów między Koluszkami a Częstochową. Każdy z nich będzie miał wiaty, elementy małej architektury, nowe oświetlenie, system  informacji głosowej. Dzięki specjalnym pochylniom obiekty będą przyjazne osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Poza pracami modernizacyjnymi PLK planuje mniejsze prace remontowe m.in na stacjach i przystankach Łódź Kaliska, Łódź Chojny, Łódź Żabieniec, Dobroń, Zgierz, Pabianice oraz Łęczyca. Perony zostaną odnowione, tak by zapewniały dobry dostęp do pociągów. 

Od września 2014 r. trzy nowe przystanki Łódź Arturówek, Łódź Marysin i Łódź Stoki, na wyremontowanej linii ze Zgierza do Łodzi Widzewa, ułatwiają podróże mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Na każdym z nich jest wiata dla podróżnych, a dostęp ułatwiają windy lub pochylnie. Ponadto przystanki zostały wyposażone w stojaki na rowery, dzięki czemu chętniej z pociągów korzystają rowerzyści. 

Od 2013 roku mieszkańcy aglomeracji łódzkiej mogą także korzystać z 24 nowych lub przebudowanych peronów na 14 przystankach: Łódź Radogoszcz Zachód, Łódź Pabianicka, Łódź Dąbrowa, Zgierz Jaracza, Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers, Grotniki i Ozorków Nowe Miasto, Smardzew, Glinnik Wieś, Glinnik, Swędów, Bratoszewice i Domaniewice Centrum oraz na trzech stacjach kolejowych: Stryków, Głowno i Chociszew. Każdy przystanek jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżnych z bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach.

Prace na peronach nakierowane na systematyczne podnoszenie ich standardu, to jeden z obszarów kompleksowego działania PLK w zakresie modernizacji sieci kolejowej.  



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900