05.09.2019

Z nową aplikacją mobilną Portal Pasażera w podróż pociągiem

Nową aplikację mobilną z rozkładem jazdy pociągów o nazwie Portal Pasażera udostępniły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dla wszystkich użytkowników Google Play oraz Apple Store. Szybkie połączenia, wybór ulubionych stacji i tras, rzeczywisty czas jazdy pociągu to funkcje, które ułatwią podróże. Narzędzie zastąpi aplikację Rozkład Kolejowy. Nowa wersja jest bardziej szczegółowa i dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Narzędzie jest też spójne z układem graficznym wersji internetowej portalu.

Podróżni otrzymali więcej możliwości w planowaniu podróży koleją. Dzięki aplikacji Portal Pasażera można ustalić podróż według własnych kryteriów m.in. daty, godziny, przewoźnika, czasu na przesiadkę. Aplikacja poinformuje również o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcje połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami, a także zapoznać się z oferowanymi w pociągu usługami, np. przedział biznesowy, wagon barowy czy przewóz rowerów. Pasażerowie mają również możliwość podglądu trasy pociągu w czasie rzeczywistym. Każdy użytkownik może śledzić aktualne położenie pociągu i ewentualne zmiany w podróży. 

Szczegóły podróży w komórce

Wybraną relację pociągu można rozwinąć i sprawdzić czas przyjazdu do poszczególnych stacji na trasie. Dostępna jest opcja wygodnego planowania powrotu. Użytkownik może także zapisywać ulubione trasy oraz stacje, z których często korzysta lub skonfigurować „szybkie połączenia”, które będą stale widoczne na ekranie wyszukiwarki.

Dzięki współpracy z niektórymi przewoźnikami, użytkownik może skorzystać z opcji Kup bilet, która w formie przekierowania do ich systemów sprzedażowych ułatwia zakup biletów drogą elektroniczną.

Aplikacja została zaprojektowana dla najszerszej grupy użytkowników – niezależnie od używanej technologii czy ograniczeń użytkownika. Twórcy dołożyli starań, aby działała możliwie dobrze w połączeniu z technologią VoiceOver na platformie iOS i TalkBack na platformie Android. Na życzenie testujących użytkowników dodano możliwość powiększania czcionki. Takie rozwiązanie jest przydatne dla osób słabowidzących lub przy słabym oświetleniu.

Aplikacja działa na systemach operacyjnych: Android oraz iOS i można ją bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obecną wersję Portalu Pasażera testowo udostępniły już w marcu 2019 r. Przez kilka miesięcy zbierano i wykorzystano uwagi użytkowników.

Aplikacja Portal Pasażera jest wizualnie zbliżona do strony www, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. udostępniły podróżnym w marcu 2018 r. Podobieństwo aplikacji mobilnej oraz strony www ułatwi planowanie podróży pociągiem osobom wymiennie korzystającym z obu narzędzi.

Kontakt dla mediów:
Magdalena Janus
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 22 473 30 02

Galeria

Pliki do pobrania

Z nową aplikacją mobilną Portal Pasażera w podróż ...

Pobierz
udostępnij drukuj