Wyniki wyszukiwania
sposób przełączania urządzeń srk bez wstrzymywania ruchu pociągów. Zobaczyliśmy działające jeszcze dawne urządzenia mechaniczne i elementy wprowadzanej już nowoczesnej techniki sterowania ruchem kolejowym
PRZECZYTAJsię i żyj”. Pokazom i ekspozycjom towarzyszyły występy orkiestry Zespołu Szkół Nr 4 w Szczecinie (dawne Technikum Kolejowe) oraz zespołu artystycznego z Domu Kultury Kolejarza w Stargardzie Szczecińskim
PRZECZYTAJProfesora dr hab. inż. Andrzeja Kowalskiego oraz pana mgr inż. Grzegorza Stencla z Instytutu Kolejnictwa (dawne CNTK). Wśród grona uczestników byli przedstawiciele Górnictwa: z Kompanii Węglowej S.A., z Katowickiego
PRZECZYTAJLinia nr 1 tzw. „Wiedenka” (dawna Kolej Warszawsko-Wiedeńska) to historyczna linia, od której zaczynała się kolej na polskich ziemiach. „Wiedenka” stanowi bardzo ważne połączenie Warszawy z Częstochową
PRZECZYTAJ„Pociągi nadzwyczajne specjalnego znaczenia”, koncert retro piosenek z lat 50. i 60., rekonstrukcja dawnej restauracji Wars, premierowa wystawa „Pierwsze koleje. 180 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej”
PRZECZYTAJZapowiadana i oczekiwana od dawna przez mieszkańców modernizacja linii Chabówka – Nowy Sącz staje się faktem. PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozpoczęły realizację tej ważnej dla Małopolski inwestycji. Dzięki
PRZECZYTAJwsi Szepietowo-Janówka zbudowano wiadukt nad torami i przebudowano układ komunikacyjny w rejonie dawnego przejazdu. Przeprawa wraz z dojazdami ma 1100 m długości. Wiadukt prowadzi nad linią kolejową i
PRZECZYTAJnowe oświetlenie i nagłośnienie oraz ławki, tablice informacyjne. Odnowione zostaną pomieszczenia dawnych posterunków dyżurnych ruchu (na peronach nr 3 i 4). Wszystkie elementy małej architektury, wraz z
PRZECZYTAJIreneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Kraków Zabłocie W ramach budowy łącznicy dawny peron został przesunięty o 50 m w stronę Wisły. Powstały dwa perony jednokrawędziowe o długości 200
PRZECZYTAJwyposażony w ławki, gabloty na rozkłady jazdy oraz informację wizualną i dźwiękową. W ramach inwestycji dawny peron został przesunięty o 50 metrów w stronę Wisły. Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku
PRZECZYTAJ