Wyniki wyszukiwania
pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku. Całkowity koszt [...] korzystających z połączeń aglomeracyjnych. Sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże – po nowych torach 120 km/h W ramach kontraktu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymieniły na całym odcinku tory, sieć trakcyjną [...] koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I
PRZECZYTAJpociągi pasażerskie będą mogły jeździć po trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku. Całkowity koszt [...] koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych. Modernizacja linii kolejowej E 75 Warszawa – Białystok – granica państwa (Rail Baltica) na odcinku Warszawa [...] Od 1 lipca wykonawca przeszedł do drugiego etapu i rozpoczął roboty na drugim torze. PLK wymienią 18 km sieci. Remont zapewni lepsze utrzymanie linii kolejowej, zminimalizuje awaryjność i ograniczy kradzieże
PRZECZYTAJZaplanowane prace rewitalizacyjne na tym odcinku pozwolą na podwyższenie prędkości pociągów z 50 km/h do 80-100 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu pociągów o około 20 min. Projekt obejmuje rewitalizację około [...] budowlanych wykonana zostanie, między innymi, całkowita wymiana nawierzchni torowej na długości około 38 km, modernizacja 38 przejazdów i 10 peronów oraz remont 56 przepustów. Na trasie zostaną zamontowane [...] m wybrano ofertę przedstawioną przez firmę SGS Polska Sp. z o.o. z Warszawy. Wartość umowy wynosi: 2 164 800,00 PLN brutto. W najbliższym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłoszą przetarg na opracowanie
PRZECZYTAJszyn w obszarze LSC Nasielsk: zadanie 9 - wiadukt kolejowy w km 57,213 oraz wiadukt drogowy w km 61,607, zadanie 10 - wiadukty drogowe w km 63,953 i 70,225” . Szacunkowa wartość zamówienia wynosiła dla [...] 95 euro netto, 9 934 201,30 euro brutto zadanie 10 7 409 131,41 euro netto, 9 039 140,32 euro brutto 2. Mostostal Warszawa S.A. Warszawa zadanie 9 7 231 811,77 euro netto, 8 822 810,36 euro brutto zadanie
PRZECZYTAJDo 2023 roku zrealizowane zostały inwestycje o łącznej wartości około 2 mld złotych. Dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu realizowanemu na terenie województwa dolnośląskiego mieszkańcy wielu miast i [...] komunikacji. W latach 2015-23 w województwie dolnośląskim wyremontowano i zmodernizowano ponad 560 km torów. Wybudowanych zostało 14 nowych przystanków, zmodernizowano 37 stacji i 37 przystanków. Dzięki [...] program Kolej Plus i przywrócenie stacji Wrocław Świebodzki do eksploatacji. Mam nadzieję, że w ciągu 2-3 miesięcy ogłoszone będą kolejne przetargi związane z koleją aglomeracyjną na obwodnicę towarową Wrocławia
PRZECZYTAJzakresu zniszczeń np. koszt odbudowy kilkuset metrów nasypu kolejowego Stróże – Krościenko wyniósł 1,2 miliona zł. Na linii Katowice - Zwardoń w branży automatyki straty przekroczyły 350 tys. zł. Pod koniec [...] . Dzięki temu możliwa jest obsługa bocznicy „Huta szkła Sandomierz”. Wykonane prace pochłonęły już 2,6 miliona zł. Trwają procedury wyboru wykonawców robót na kolejnych odcinkach linii uszkodzonych w wyniku [...] Dolnym Śląsku w odbudowie jest linia CE 59 na odcinku Krzepów – Głogów. Fala Odry zniszczyła tam ponad 5 km dwutorowej linii. Odbudowa będzie kosztować 6 milionów zł i potrwa do września br. Do likwidacji szkód
PRZECZYTAJLublin – Warszawa będzie obsługiwało 7 par pociągów dalekobieżnych PKP Intercity - najszybszy pojedzie w 2 godz. 16 minut. Na trasę Lublin – Dęblin wyjedzie 5 par pociągów Przewozów Regionalnych – najszybszy [...] Po 15 grudnia wykonawcy będą kontynuować roboty na drugim torze. Drugą nitkę widać już na blisko 36 km linii Dęblin – Lublin. Postępuje budowa sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji przebudowywane są obiekty [...] stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort
PRZECZYTAJzdemontowano już tory i sieć trakcyjną na odcinku 25 km. Przygotowywany jest teren pod drugi tor. Wykonawca przygotował m.in. 120 tys. podkładów, 140 km szyn, ponad 7 000 ścianek peronowych. Prace zakończą [...] trzeci peron. Będzie dostosowany do obsługi pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych (tak jak peron nr 2). Wykonano większość robót ziemnych. Układane są tory, montowane elementy sieci trakcyjnej, kontynuowana [...] prace przy montażu rozjazdów od strony Świdra. Na stacji zmodernizowanych zostanie łącznie około 10 km torów i sieci trakcyjnej. Sprawne przejazdy pociągów zapewni 30 nowych rozjazdów. Nowoczesny system
PRZECZYTAJzostała podniesiona na 1 708,842 km torów dla pociągów pasażerskich oraz na 1 542,577 km torów dla pociągów towarowych. Jednocześnie dopuszczalne naciski osi wzrosły na 690,205 km torów. Zmiany te poprawiają [...] Smardzów Wrocławski – Kłodzko Główne, gdzie średni czas przejazdu w 2025 roku wynosi 2 godziny i 29 minut – to aż 2 godziny i 28 minut krócej niż rok wcześniej (średni czas przejazdu wynosił prawie 5 godzin)
PRZECZYTAJ120 km/h, przy utrzymaniu tej samej klasy obciążenia. Nie ma powiązania z klasą linii; Jest przyjmowana jedna wartość dopuszczalnej prędkości przejazdu taboru np. przy sześciu klasach linii (od C2 do D4) [...] użytkowej przy obciążeniu rzeczywistym taborem kolejowym (model D4 wg PN-EN 15528) i przy prędkości 100 km/h. We wnioskach tej ekspertyzy napisano „Dźwigary przęseł zespolonych spełniają warunki nośności użytkowej [...] D4), gdy tymczasem wartość obciążenia klasy D4 jest o 25% większa niż obciążenia klasy C2. Jest niska, gdyż przy niskiej prędkości wykonano próbne obciążenie; Autorzy ekspertyzy informują, że: „Wyniki
PRZECZYTAJ