Wyniki wyszukiwania
Wiosenne podróże koleją z wygodnych stacji
10.04.2017
przebudowane przejście podziemne i nowa winda prowadząca na peron nr 2. Trwa przebudowa peronu nr 1 oraz przejścia pomiędzy peronem nr 1 i 2. Łączny koszt prac na stacji w Jeleniej Górze to 25 mln zł. Wygodniej [...] także osoby niepełnosprawne czy opiekunowie z dziećmi w wózkach mogą poruszać się po niej swobodnie. 4 nasłonecznione perony, 8 wind i ruchome schody prowadzące na peron, pasy ostrzegawcze dla niewidomych [...] dostępność kolei dla mieszkańców aglomeracji łódzkiej i w relacjach dalekobieżnych. Trwa modernizacja 4 peronów strony zachodniej na stacji Poznań Główny – za 46 mln zł zyskają one nową nawierzchnię i pełne
PRZECZYTAJBędący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart 13,2 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki Budżetu Państwa i ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. Program przyczyni się [...] niekwalifikowalnych (gdy dotyczy); przedłożenie deklaracji organizatora przewozów dla połączenia – min. 4 pary pociągów przez co najmniej 5 lat; zawarcie umowy na realizację inwestycji pomiędzy wnioskodawcą
PRZECZYTAJpodziemnych przejść dla pieszych , w 6 lokalizacjach wskazanych przez lokalne samorządy (4 na terenie dzielnicy Wawer i 2 na terenie Józefowa) oraz przebudowa jednego na stacji Warszawa Falenica. Przebudowane
PRZECZYTAJKoleją na święta do stolicy Tatr
22.12.2023
Warszawy i z Krakowa. Podróż najszybszym pociągiem ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmuje ok. 2 godzin i 30/40 min. Trasa jest przygotowana do prędkości jazdy pociągów – max. 100 km/h dla linii 97 [...] okołotorowych (budowa dróg), najkrótszy czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego powinien wynosić ok. 2 godz.15 /20 minut. Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach [...] na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach
PRZECZYTAJdojściem do nowego peronu nr 2. Zadanie zrealizuje Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu Sp. z o.o. Zakończenie prac planowane jest w czerwcu 2026 r. Wartość inwestycji to 40,4 mln zł netto, w tym dof
PRZECZYTAJprędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Dzięki inwestycji skrócił się też czas przejazdu na trasie Szczecin – Poznań – Warszawa, którą najszybsze pociągi pokonują w ok. 4 godz. 20 min. Inwestycja „Prace [...] (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko). Między Poznaniem a Szczecinem poniżej 2 godzin Szybciej i wygodniej koleją podróżuje się na trasie z Poznania do Szczecina. W ubiegłym roku [...] „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Efektywny przewóz towarów koleją Dzięki
PRZECZYTAJPLK wobec publikacji Rynku Kolejowego
03.09.2019
Kolejowego skupia się na 25 z 227 projektów. Z realizowanych z KPK 227 umów o wartości 32 mld zł, ok 2/3 postępuje zgodnie z warunkami kontraktowymi. Wydłużenie pierwotnego zakończenia umowy przewidywane [...] granica województwa – Słupsk – Ustka 27.12.2019 Linia nr 405 granica województwa – Słupsk – Ustka (157,4 mln zł) •Termin kontraktowy: III kw. 2019 r. •Opóźnienie: 5 miesięcy Termin kontraktowy to IV kw. 2019
PRZECZYTAJkomunikacji. Inwestycja w liczbach: - 8 km torów, - 8 km sieci trakcyjnej, - 14 rozjazdów, - 2 przebudowane perony, - 4 obiekty inżynieryjne. Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel [...] elektrycznego ogrzewania. Zostanie również przebudowana sieć trakcyjna. Prace przewidują także remont 4 obiektów inżynieryjnych. Podpisanie umowy na odcinek Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza
PRZECZYTAJzwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 tony. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 2 do 4 minut. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania
PRZECZYTAJOptymalizacja sieci kolejowej w Polsce
15.02.2013
linii kolejowych, których wykorzystanie jest bardzo zróżnicowane. Odcinki od lat nieczynne to blisko 2 200 km linii. Analizie poddano 458 odcinków linii kolejowych o łącznej długości prawie 7 300 km. Rozbudowana [...] doprowadziły do zidentyfikowania około 300 nierentownych odcinków linii kolejowych liczących prawie 4 tys. km długości, z których ponad 30, mimo braku rentowności, uznawanych jest jako niezbędne do pracy
PRZECZYTAJ