Powrót

Radom Wschodni – nowoczesna konstrukcja ze stali i szkła nad nowym peronem

Widok z góry na nowy peron, układ torowy i szklaną galerię Radom Wschodni, fot. A.Lewandowski, P. Mieszkowski

Radom, drugie co do wielkości miasto na Mazowszu, zyska nowy przystanek kolejowy, który połączy miasto z Portem Lotniczym Warszawa-Radom. Mieszkańcy dzielnic Dzierzków i Śródmieście będą mieli wygodny dojazd do Warszawy. Najszybszy pociąg Kolei Mazowieckich między Radomiem Wschodnim a Warszawą Zachodnią pojedzie w godzinę.

Zakończyliśmy już zasadnicze prace związane z budową peronu i szklanej galerii na przystanku. Zamontowaliśmy dwie windy oraz schody ruchome. Złożyliśmy dokumenty do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie nowego przystanku. Nowy peron jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz pasażerów z bagażami podróżujących na lotnisko. Powstał pod wiaduktem drogowym w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Miasto odpowiada za budowę wiaduktu i deklaruje, że obie jego części będą gotowe na koniec czerwca tak jak przystanek kolejowy.

Dla wygody pasażerów przystanek wyposażyliśmy w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco oraz elektroniczne wyświetlacze, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Przy wejściach są stojaki na rowery, a teren przystanku oświetla energooszczędne oświetlenie LED.

Układ torów i rozjazdów na przystanku Radom Wschodni umożliwia zatrzymywanie się przy peronie pociągów z Warszawy i Dęblina. Podczas opracowywania czerwcowej korekty rozkładu jazdy, przy tak dużym natężeniu ruchu pasażerskiego (również pociągów dalekobieżnych PKP Intercity oraz ruchu towarowego) na liniach do Warszawy i Dęblina, stwierdzono, że nie wszystkie składy kursujące na linii Radom–Dęblin mogłyby się zatrzymywać przy peronie Radomia Wschodniego. Wspólnie z Kolejami Mazowieckimi ustalono, że pociągi do i z Dęblina nie będą zatrzymywały się na Radomiu Wschodnim.

Przy opracowywaniu nowego rocznego rozkładu jazdy sprawdzimy możliwości zatrzymywania się na Radomiu Wschodnim wszystkich pociągów pasażerskich regionalnych i dalekobieżnych, uwzględniając przy tym ruch towarowy.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Poprawa Bezpieczeństwa i Likwidacja Zagrożeń Eksploatacyjnych na Sieci Kolejowej w Radomiu”.

Kontakt dla mediów:
Anna Znajewska-Pawluk
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02