Nowy wiadukt nad torami w Łowiczu zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komunikację
Kierowcy, piesi i rowerzyści korzystają już z nowego wiaduktu drogowego w Łowiczu. Obiekt został wybudowany w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej. Bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowanie usprawnia komunikację – kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami.
Wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulic 3 Maja i Warszawskiej. Pięcioprzęsłowy obiekt z konstrukcją łukową ma długość 180 metrów. Na wiadukcie są oddzielne ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Obiekt ma nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano pochylnię oraz windę. Budowa wiaduktu kosztowała ponad 21 mln zł. Kwotę ok. 16,5 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., miasto Łowicz prawie 5 mln zł.
W ramach inwestycji realizowanej przez miasto Łowicz wybudowany został nowy układ drogowy zintegrowany z wiaduktem.
Modernizacja trasy Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew - Żychlin
Na stacji Łowicz Główny podróżni korzystają z dwóch nowych, wyższych peronów oraz przejścia podziemnego z windami dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na całym odcinku Żychlin – Łowicz – Sochaczew wymieniono tory i sieć trakcyjną. Sprawne przejazdy pociągów zapewni lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system nadzoru nad ruchem kolejowym. Planowane zakończenie wszystkich robót w połowie 2023 r.
Inwestycja na trasie Poznań – Warszawa umożliwi dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii, będącej ważną częścią korytarza TEN–T Morze Północne ‒ Bałtyk. Efektem prac będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).
Planowane zakończenie prac nastąpi w połowie 2023 r. W ramach prac wprowadzono dodatkowe wzmocnienia gruntu i przebudowę podziemnych instalacji, niezaznaczonych wcześniej na mapach. Zwiększył się zakres robót.
Więcej informacji o efektach inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej projektu. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.