Wyniki wyszukiwania
Obecnie przez miasto biegnie XIX – wieczny nasyp kolejowy, który dzieli centrum Krakowa i utrudnia komunikację po obu jego stronach. Do tej pory znajdowały się na nim dwa tory kolejowe. W obliczu rosnących
PRZECZYTAJorganizacji i zachowania szczególnej ostrożności. Wrocławska estakada kolejowa powstała na przełomie XIX i XX wieku. Wiadukty pierwotnie były stalowe oparte na przyczółkach i żeliwnych filarach. Do dnia
PRZECZYTAJie remontu torów na szlaku Manowo - Rosnowo. Szyny na tym odcinku pochodzą w większości jeszcze z XIX w. Wykonanie prac, planowanych na październik/listopad br. zapewni Towarzystwu utrzymanie sprawnych
PRZECZYTAJCoraz bardziej otwiera się przestrzeń po rozbiórce XIX – wiecznego ziemnego nasypu kolejowego. Maszyny intensywnie pracują w kilku miejscach. Każdego dnia z budowy wyjeżdża kilkadziesiąt pełnych wywrotek
PRZECZYTAJ2003 r. To najstarsza nieprzerwanie działająca kolej wąskotorowa na świecie, uruchomiona w połowie XIX wieku. Pierwotnie służyła głównie do transportu surowców i półproduktów między zakładami przemysłowymi
PRZECZYTAJStacja Krzyż zmieni się dla podróżnych
24.09.2021
przy granicy województwa wielkopolskiego z lubuskim i zachodniopomorskim. Stacja powstała w połowie XIX w. Jest ważnym węzłem przesiadkowym. Tu przebiegają linie Poznań – Szczecin (nr 351), Tczew – Kostrzyn
PRZECZYTAJNowa kolej w Krakowie
09.06.2023
Polskich Linii Kolejowych SA zmieniła centrum Krakowa. Żeby znaleźć miejsce na dwa nowe tory w miejscu XIX-wiecznego nasypu powstały estakady kolejowe o długości 700 merów. Uzyskana dzięki temu przestrzeń pod
PRZECZYTAJłącznicach” przewidywane jest obecnie na II kw. 2024 r. Tunel trzciński to ok. 300 m obiekt z połowy XIX wieku. Znajduje się pod wzniesieniem na terenie Wzgórz Dziwiszowskich, kilkanaście kilometrów od Jeleniej
PRZECZYTAJkolejowej nr 281. Po renowacji semafor zostanie umieszczony na terenie zabytkowej, odrestaurowanej XIX-wiecznej Kaflarni w Zdunach. Jesienią zostanie tam uruchomiony zdunowski Ośrodek Kultury. Sprzęt od
PRZECZYTAJna wschód Węgrzc Wielkich. Skalę przedsięwzięcia najwyraźniej widać w samym centrum miasta, gdzie XIX - wieczny nasyp kolejowy zastąpiony zostanie nowoczesnymi estakadami, na których ułożone zostaną aż
PRZECZYTAJ