Wyniki wyszukiwania
na odcinku Prabuty – Mikołajki Pomorskie zakończono roboty na torze nr 2, a 4 września odebrano i oddano do eksploatacji tor nr 2. Obecnie zamknięto tor nr 1 i przystąpiono do demontażu sieci trakcyjnej [...] W ramach modernizacji zaplanowano wymianę ponad 200 km torów. Przebudowanych, wyremontowanych lub wybudowanych na nowo zostanie ponad 200 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 mostów kolejowych, 3 mosty drogowe [...] z siecią trakcyjną oraz budowa przejścia pod torami. W miejscowości Susz zakończono budowę toru nr 2 wraz z peronem. Budowany jest tor na nr 1 wraz z przejściem pod torami oraz peron i wiadukt drogowy
PRZECZYTAJZaawansowane są także roboty przy budowie łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep o długości ponad 2km. Dzięki niej będzie można ominąć stację Czerwieńsk, co umożliwi przejazd pociągów między Zieloną Górą [...] przejazdy drogowe w poziomie szyn. Po ukończeniu inwestycji prędkość maksymalna pociągów wyniesie 100 km/h, a czas przejazdu pociągów pasażerskich z Zielonej Góry do Poznania skróci się o pół godziny. Inwestycja
PRZECZYTAJPruszcz Gdański – Gdańsk Południowy eksploatowany jest już nowy odcinek toru nr 2. Trwa modernizacja toru nr 1 o długości ok. 7 km wraz z pięcioma przejściami podziemnymi (m.in. w Gdańsku Oruni). Po zakończeniu [...] Wrzeszczem a Sopotem, modernizowany jest tor nr 1 o łącznej długości ok. 6 km. Na powyższych odcinkach eksploatowany jest już nowy tor nr 2. na szlaku biegnącym od Gdańska Wrzeszcza do granicy LCS Gdynia trwa [...] modernizowanych torów skończono dwa o łącznej długości 3.7 km. Na Gdańsku Głównym zakończono i przekazano do eksploatacji zmodernizowany liczący ok. 1,3 km odcinek. Oprócz modernizacji infrastruktury torowej
PRZECZYTAJWrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 min. [...] stronie stacji Popowice. Tu sześćdziesięciometrowa kratownica zostanie rozebrana. Nową przeprawę stworzą 2 przęsła stalowe o łącznej długości 131 m i żelbetowa konstrukcja na 27 odnowionych i wzmocnionych filarach
PRZECZYTAJpodwyższenie bezpieczeństwa, a także na zwiększenie prędkości, na wybranych odcinkach, powyżej 160 km/h pociągów pasażerskich kursujących z Warszawy do Gdyni. Realizacja zadania obejmuje zaprojektowanie [...] terminologią Unii Europejskiej) i umożliwia prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością dochodzącą do 500 km/h. Europejski System Sterowania Pociągiem (ETSC) European Train Control System zapewnia realizację [...] pracy maszynisty. Zgodnie z polskimi przepisami, prowadzenie pociągu z prędkością przekraczającą 160 km/h wymaga sygnalizacji kabinowej. Globalny System Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej (GSMC-R) Global
PRZECZYTAJstandardy zarządzania bezpieczeństwem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zarządzają siecią blisko 19,2 tys. km linii kolejowych, udostępnianą 74 przewoźnikom kolejowym, w tym 9 realizującym przewozy pasażerskie [...] infrastruktury Do głównych elementów tego obszaru należą: modernizacje i rewitalizacje ponad 1000 km torów rocznie, wdrażanie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym ERTMS, dodatkowe projekty
PRZECZYTAJe prędkości wyższej niż 160km/h. Prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą pierwszym pociągom osiągnąć prędkość 200km/h. Osiągnięcie tej prędkości [...] Katowic, Krakowa i dalej do Wrocławia. Prace modernizacyjne prowadzone są na odcinku liczącym około 80 km w północnej części magistrali pomiędzy Korytowem, w okolicach Grodziska Mazowieckiego a Idzikowicami [...] celem robót na Centralnej Magistrali Kolejowej jest podniesienie maksymalnej prędkości pociągów do 200km/h. By osiągnąć ten cel PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace w kilku kluczowych branżach.
PRZECZYTAJpociągi mogą na tym odcinku osiągać prędkość 100 km/h. Zaawansowane są także roboty przy budowie łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep o długości ponad 2km. Dzięki niej będzie można ominąć stację Czerwieńsk [...] przejazdy drogowe w poziomie szyn. Po ukończeniu inwestycji prędkość maksymalna pociągów wyniesie 100 km/h, a czas przejazdu pociągów pasażerskich z Zielonej Góry do Poznania skróci się o pół godziny. Inwestycja
PRZECZYTAJOptymalizacja sieci kolejowej w Polsce
15.02.2013
Linie Kolejowe zarządzają siecią ponad 21 600 km linii kolejowych, których wykorzystanie jest bardzo zróżnicowane. Odcinki od lat nieczynne to blisko 2 200 km linii. Analizie poddano 458 odcinków linii [...] kolejowych o łącznej długości prawie 7 300 km. Rozbudowana metodologia badań obejmowała historyczne, obecne, jaki i przewidywane w najbliższych latach przychody pozyskiwane od przewoźników oraz koszty [...] doprowadziły do zidentyfikowania około 300 nierentownych odcinków linii kolejowych liczących prawie 4 tys. km długości, z których ponad 30, mimo braku rentowności, uznawanych jest jako niezbędne do pracy eksp
PRZECZYTAJPo nowych torach do Przemyśla
12.02.2013
kompleksową wymianę nawierzchni, przebudowę peronu, remont 2 obiektów inżynieryjnych oraz kładki dla pieszych, budowę oświetlenia i poprawę bezpieczeństwa na 2 przejazdach kolejowych roboty budowlane na stacji [...] układu torowego oraz peronu i dojść do peronu, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym, remont 2 przepustów. Realizacja zadania planowana jest od kwietnia do października 2013 roku. Zakres planowanych [...] odcinku Rzeszów – Przemyśl. Inwestycja ma na celu przywrócenie na linii prędkości konstrukcyjnej 120 km/godz oraz skrócenie czasu jazdy pociągów. Rewitalizowana trasa Rzeszów – Przemyśl będzie stanowiła
PRZECZYTAJ