29 września 2011 roku otwarto oferty w przetargu w ramach II etapu modernizacji linii kolejowej E20/CE20 na odcinku Siedlce – Terespol. W ramach prac modernizacyjnych planuje się pełny zakres robót dla LCS Łuków na stacjach: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym i systemów telekomunikacyjnych na odcinkach szlakowych o długości ponad 78 km.
Oferty na realizację tego zadania złożyło dwanaście konsorcjów: Oferta nr 1 :
na kwotę 523 828 523,00 PLN netto, 644 309 083,29 PLN brutto Oferta nr 9:
FEROCO S.A., Poznań
„Energopol – Południe" S.A., Sosnowiec
na kwotę 500 901 536,49 PLN netto, 616 108 889,88 PLN brutto Oferta nr 10:
Mostostal Warszawa S.A.,
ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A., Hiszpania
TOR-KAR-SSON Sp. z o.o., Warszawa
Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR" Sp. z o.o., Mysłowice
na kwotę 566 700 000,00 PLN netto, 697 041 000,00 PLN brutto Oferta nr 11:
PKP Energetyka S.A., Warszawa
Trakcja-Tiltra S.A., Warszawa
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Spółka z o.o. w Gdańsku
na kwotę 487 843 000,00 PLN netto, 600 046 890,00 PLN brutto Oferta nr 12:
Mostostal Białystok Sp. z o.o., Białystok
Construcciones Y Promociones Coprosa S.A., Hiszpania
Bia-Stal Sp. z o.o., Białystok
na kwotę 446 969 178,02 PLN netto, 549 772 088,96 PLN brutto Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla LCS Łuków – stacja Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski (pełny zakres robót) oraz odcinki szlakowe (tylko systemy sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacja) w zakresie: — nawierzchni torowej, podtorza i odwodnienia, — likwidacji zbędnej infrastruktury kolejowej, — połączenia zmodernizowanej infrastruktury kolejowej z niepodlegającą likwidacji, — peronów, przejść pod torami oraz kładki dla pieszych, — obiektów inżynieryjnych, — przejazdów w poziomie szyn oraz budowy dróg objazdowych i wiaduktów, — sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych, — systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z Lokalnym Centrum Sterowania na stacji Łuków, — sieci telekomunikacyjnej, — systemów DSAT i UOZ oraz urządzeń zmniejszających hałas, — budynków, — systemu zasilania nietrakcyjnego. Okres realizacji zamówienia wynosi 35 miesięcy od dnia podpisania umowy. Celem projektu jest przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC, tj. prędkości pociągów w ruchu pasażerskim do 160 km/h, a w ruchu towarowym 120 km/h, skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróżnych. Ponadto zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem, poprawa warunków ekologicznych oraz zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko naturalne, a także dostosowanie infrastruktury kolejowej dla korzystania osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Zadanie, będące przedmiotem zamówienia realizowane jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce –Terespol, etap II" (POIiŚ 7.1 – 9.1) Projekt ubiega się o finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz środków własnych.
Informacje dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Tel: 22 47 33 640
e-mail: m.dutkiewicz@plk-sa.pl
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.