Wyniki wyszukiwania
Dzięki temu, że modernizujemy linie konwencjonalne, przywracając je do prędkości m.in. 160km/h , to jeżdżąc np. 160km/h przez 2/3 trasy i 350 km/h 1/3 trasy będziemy osiągali dobre czasy przejazdu w relacjach [...] wszystkie szczegóły techniczne są zdefiniowane dla pociągów i dla infrastruktury kolejowej do prędkości 350 km/h. W związku z tym nie można budować linii na 200 km/h skoro standardem w UE, w której jesteśmy [...] jest jeszcze zakończone, to zależy nam, aby zaczęła się debata społeczna na temat kolei dużych prędkości.
PRZECZYTAJCentralnej Magistrali Kolejowej z prędkością powyżej 200 km/h Inwestycje na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócą czas podróży. Polskie Linie Kolejowe dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h. Dla zwiększenia [...] Inwestycje Polskich Linii Kolejowych przygotowują CMK do sprawnych i bezpiecznych podróży z prędkością powyżej 200 km/h. Prace na trasie między Grodziskiem Mazowieckim a Zawierciem obejmą wymianę torów [...] 2023 r. Ruch pociągów na CMK będzie utrzymany. Umowa „Wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie” jest realizowana w ramach większego projektu
PRZECZYTAJdziałań będzie zwiększenie prędkości rozkładowej dla pociągów towarowych do 70 km/h (obecnie 40-50 km/h), podwyższenie dopuszczalnego nacisku do 221 kN oraz utrzymanie prędkości rozkładowej dla pociągów [...] pociągów pasażerskich wynoszącej 80 km/h. Dalsze zwiększenie prędkości uniemożliwia istniejąca geometria toru (liczne łuki spowodowane ukształtowaniem terenu). Inwestycja będzie finansowana ze środków budżetu
PRZECZYTAJUIC HIGHSPEED 2008 w Amsterdamie
28.03.2008
konferencji były m. in. koleje dużych prędkości i społeczeństwo, innowacje w stałym i mobilnym wyposażeniu, oczekiwania klientów, punkty strategiczne w kolejach dużych prędkości. Ponadto uczestnicy mogli wziąć [...] Polski Linie Kolejowe S.A., które dopiero zaczynają prace przygotowawcze do budowy linii dużych prędkości, zaprezentowały informacje na temat swoich planów inwestycyjnych. Oprócz materiałów promocyjnych
PRZECZYTAJETCS - 200 km/h na CMK
03.10.2011
wyposażone w system ETCS będą mogły poruszać się tam z prędkością 200 km/h. Składy zespolone np. Pendolino do 220 km/h. Wprowadzenie na całej linii CMK prędkości 200/220 km/h przewiduje się w 2015 roku. Czas przejazdu [...] jazdy z zezwoleniem na 200 km/h, kolejno badana będzie reakcja systemu na przekroczenie dozwolonej prędkości oraz reakcja systemu na przejechanie sygnalizatora ze wskazaniem „stój" – przed testem informował [...] Kolejowymi S.A. oraz PKP Intercity jazdy próbne przeprowadzono w dniach 27 09.2011 r. – 01.10. 2011 r. Prędkość rozkładowa 200 km/h zostanie wprowadzona do rozkładu jazdy 2012/13 na odcinku linii CMK, Olszamowice
PRZECZYTAJodcinku w ubiegłym roku pierwszy skład ED250 pojechał z prędkością 293 km/godz., pobijając rekord prędkości na polskich torach, a zarazem rekord prędkości pociągów z rodziny Pendolino. Dziennikarz Wprost nie [...] zakończone. Właśnie trwają odbiory. W grudniu br. pociągi pojadą dwoma nitkami tego wiaduktu z prędkością 160 km/godz. Prezentowane w materiale ograniczenia (ostrzeżenia dla maszynistów) są nieaktualne [...] Transportu Kolejowego w listopadzie/grudniu ubiegłego roku. Pociągi ED250 na CMK regularnie jeżdżą z prędkością 160 km/godz. w ramach jazd testowych, które potwierdzają prawidłową współpracę z systemem ETCS
PRZECZYTAJdo PKP Intercity, wyposażoną w urządzenia odbiorcze. Podczas testów lokomotywa poruszała się z prędkością 160km/h. W jaki sposób działa system ETCS? Europejski System Sterowania Pociągiem - ETCS (European [...] przytorowych z lokomotywą i generowaniu informacji dotyczących, między innymi maksymalnej dozwolonej prędkości na danym odcinku. System kontroluje reakcję maszynisty na nadawane komunikaty i reaguje np. w przypadku [...] przypadku zignorowania sygnału "stój", co w konsekwencji zapewnia wyższe bezpieczeństwo jazdy. Przy prędkościach wyższych niż 160 km/h maszynista nie jest w stanie samodzielnie zidentyfikować wszystkich sygnałów
PRZECZYTAJKolej zbliży Toruń z Bydgoszczą
10.10.2013
i Bydgoszczą widać już teraz. Na kilku fragmentach trasy, pociągi mogą już jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h. Nowy rozkład jazdy, wprowadzony w połowie grudnia, pozwoli zaoszczędzić pasażerom [...] wzmacnianiem podpór obiektu. Dzięki inwestycji pociągi będą mogły pokonywać ten odcinek z większą prędkością. Te prace o wartości 2,5 mln zł potrwają około roku. Wysokie tempo prac uzyskano dzięki zastosowaniu [...] przejazdów kolejowo-drogowych. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość maksymalną do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Remont całego odcinka Toruń – Bydgoszcz będzie kosztował
PRZECZYTAJNa CMK rosną wiadukty obok pociągów
20.03.2020
Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócą czas podróży. Dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h i zwiększają poziom [...] poziomie szyn w woj. świętokrzyskim i łódzkim. M.in. dzięki tym obiektom pociągi będą mogły zwiększyć prędkość powyżej 200 km/h oraz sprawniejszy będzie ruch drogowy – wyeliminowane zostanie oczekiwanie kierowców [...] uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna
PRZECZYTAJSzybciej na CMK – 200 km/h w Idzikowicach
28.02.2018
Stacja będzie przygotowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 200 km/h, a docelowo 230/250 km/h. Pociągi towarowe pojadą z prędkością 120 km/h. W ramach inwestycji zaplanowano zabudowę komputerowych [...] pociągów zapewnią też nowe rozjazdy. Planowany jest montaż 40 rozjazdów, w tym 12 dostosowanych do prędkości max. 250 km/h. Inwestycja będzie realizowana w systemie „projektuj i buduj” w latach 2018-2020 w [...] linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200 km/h, docelowo 230/250 km/h. Zapewnienie sprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę
PRZECZYTAJ