Powrót

Ponad ćwierć miliona wyedukowanych dzieci od początku projektu „Październik miesiącem edukacji”

Zbliżenie na dziecko bawiące się drewnianą kolejką.

„Październik miesiącem edukacji” jest prowadzony w całej Polsce przez Ambasadorki i Ambasadorów Bezpieczeństwa – pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych S.A we współpracy ze Strażą Ochrony Kolei. Celem akcji jest uświadamianie młodych osób, jak poprawnie korzystać z przejść i przejazdów kolejowo-drogowych. Niezależnie od wieku pragniemy, by każdy wiedział, jakie zasady panują na terenach kolejowych i je stosował. Podczas zajęć pokazywane są animacje edukacyjne, najważniejsze znaki drogowe, organizowane są quizy i konkursy, wykorzystywane są gry interaktywne oraz aplikacje mobilne, aby uczyć poprzez zabawę i lepiej docierać do każdego młodego odbiorcy. W celu większego zainteresowania tematem dzieci otrzymują zeszyty edukacyjne, kolorowanki oraz inne pomoce naukowe, dostosowane odpowiednio do grup wiekowych. To od wychowania najmłodszych w dużym stopniu zależy, jak w przyszłości będą zachowywać się na torach jako samodzielni uczestnicy ruchu drogowego – piesi, rowerzyści, czy kierowcy. Na zajęciach uczniowie dowiadują się także o tym, jak powiadamiać o niebezpiecznych sytuacjach wykorzystując informacje z żółtych naklejek PLK, umieszczonych na przejazdach. Przekazane dzieciom poradniki i broszury – to dla rodziców dodatkowa wiedza na temat zachowania na przejazdach kolejowo-drogowych. Nie czekamy, aż inni zrobią to za nas – bierzemy w swoje ręce edukację w zakresie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych!

– „Proszę Pana, dziękuję! Teraz już wiem jak się zachować na przejeździe kolejowym, opowiem o tym moim rodzicom”. – Podana w geście podziękowania malutka dłoń i te słowa usłyszałem od ośmioletniej Julki w październikowe przedpołudnie po prelekcji w jednej ze szkół podstawowych. To chyba najlepsze i najbardziej wymowne podziękowanie za naszą pracę w ramach kampanii "Bezpieczny Przejazd". Słowa te upewniają mnie w przekonaniu, że kampania ta jest bardzo potrzebna i spełnia swoją rolę! – powiedział Jarosław Chmielarz, jeden z regionalnych koordynatorów kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”. – Możliwość przekazywania innym wiedzy na temat bezpieczeństwa to ogromny zaszczyt, ale też i duża odpowiedzialność. Wierzę w to co robię, mimo iż mam świadomość, że na efekty tej pracy trzeba będzie długo poczekać. Motorem, który mnie umacnia i daje siły do dalszej pracy w ramach kampanii, są choćby wcześniej przytoczone słowa małej Julki – dodał.

Podczas tegorocznej odsłony „Października miesiącem edukacji” wyedukowano blisko 30 000 dzieci i młodzieży – młodych Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa. Aby osiągnąć cel zorganizowano w całej Polsce ponad 650 prelekcji, co przekłada się na blisko 3 tygodnie ciągłej nauki.