27.01.2017

208 mln zł na poprawę kolei na Podlasiu

Sprawne podróże między Warszawą a Białymstokiem podczas modernizacji trasy Rail Baltica zapewnią linie objazdowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowę wartą 208 mln zł brutto na ich remont. To trasy między Ostrołęką a Łapami i między Siedlcami, Czeremchą a Białymstokiem. 

Po zakończeniu robót, linie Ostrołęka - Łapy (nr 36), Siedlce - Czeremcha (nr 31) oraz Czeremcha Białystok (nr 32) zapewnią lepsze podróże i sprawny przewóz towarów. Odciążona będzie dla pociągów dalekobieżnych linia Warszawa – Białystok. Modernizacja obejmie jej ostatnie odcinki: Sadowne - Czyżew i Czyżew – Białystok. 

W ramach prac na liniach objazdowych wymienionych zostanie ok. 95 km torów, ponad 150 tys. podkładów oraz kilkanaście rozjazdów. Zdecydowanie wzrośnie bezpieczeństwo pasażerów oraz kierowców, dzięki przebudowie ponad 40 przejazdów kolejowo – drogowych. Na ponad 30 skrzyżowaniach toru i drogi zainstalowane zostaną nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Czerwone, ostrzegawcze światła będą dodatkowym sygnałem dla kierowców. 

Remont przejdzie również 12 mostów i wiaduktów oraz 10 przepustów. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości. Pociągi pasażerskie przyśpieszą nawet trzykrotnie, z 40 km/h do 120 km/h. Poprawi się także przepustowość linii.

Remont linii objazdowych prowadzony jest w ramach zadania "Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach 31,32,36 w ramach projektów CEF "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne" oraz „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 27 stycznia umowę o wartości 208 mln zł brutto. z konsorcjum, Track Tec Construction (lider), Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa. Prace zakończą się w grudniu br. 


Prace na linii Rail Baltica

Na odcinku Sadowne - Czyżew i Czyżew – Białystok zmodernizowanych będzie 106 km linii kolejowej. Pierwszy z dwóch odcinków przebudowany zostanie w latach 2017 – 2019, a na drugim modernizacja planowana jest na lata 2019 – 2021. Na trasie wybudowany zostanie nowy tor na moście nad rzeką Bug oraz dodatkowy tor na odcinku Prostyń Bug – Małkinia. Dzięki modernizacji wszystkich odcinków linii E75, pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, co skróci czas podróży na trasie z Warszawy do Białegostoku z obecnych 2h 26 min do poniżej 2h. Prace pozwolą także na zwiększenie liczby połączeń, poprawią bezpieczeństwo oraz zwiększą komfort podróżowania. 


Dodatkowe informacje:

Linie objazdowe:

nr 31 Czeremcha - Siedlce (85 km linia dwutorowa),

nr 32 Czeremcha - Białystok (70 km linia jednotorowa),

nr 36 Ostrołęka - Łapy (80 km linia jednotorowa).


Linia E75 (Rail Baltica)
, stanowi część europejskiego korytarza transportowego. Łączy kraje nadbałtyckie z Polską i krajami Unii Europejskiej.



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239



"Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji"

Galeria

Pliki do pobrania

208 mln zł na poprawę kolei na Podlasiu

Pobierz
udostępnij wyślij drukuj