Budowa dwóch większych peronów oraz kładki na stacji Kraków Bonarka.
06.11.2020

Z Krakowa do Skawiny najszybciej koleją

Rozpoczął się ostatni etap prac na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowe przystanki, wymieniają tory i sieć trakcyjną. Inwestycja ze środków budżetowych, za przeszło 250 mln zł zwiększy dostęp do kolei i przygotuje warunki do szybkich i wygodnych podróży aglomeracyjnych.

Połączenie kolejowe Krakowa ze Skawiną będzie atrakcyjną, bezkonkurencyjną ofertą szybkich przejazdów.

- Kolej odgrywa coraz większą rolę w aglomeracjach. Również w Małopolsce nowe przystanki oraz inwestycje na liniach kolejowych znacząco wpływają na poprawę życia mieszkańców. Dzięki efektom Krajowego Programu Kolejowego budujemy kolej bezpieczną, komfortową i przewidywalną – mówi minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Sprawną obsługę pociągów na stacji zapewnią nowe urządzenia sterowania i tory. Nad bezpieczeństwem pociągów czuwać będą kolejarze w nowej nastawni.

- Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w aglomeracjach oznaczają lepszy dostęp do kolei oraz atrakcyjne podróże. Również na trasach łączących stolicę Małopolski przybywa przystanków oraz powstają warunki do wprowadzenia większej liczby pociągów – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia znacznie zwiększą dostępność do kolei. Po zakończeniu inwestycji czas podróży pociągiem do centrum Krakowa skróci się do kilkunastu minut. W Opatkowicach gotowy jest pierwszy peron. Rozpoczęła się budowa drugiej platformy. W Skawinie widać konstrukcje nowych peronów. W pobliżu osiedla Jagielnia wykonano już kładkę, która połączy przystanek z przyległymi ulicami.

Windy i pochylnie, nowe oznakowanie oraz ścieżki naprowadzające umożliwią korzystanie z podroży na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie wszystkim, również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Inwestycja „Prace na linii klejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” zakończy się w połowie 2021 roku. Projekt za przeszło 250 mln zł, finansowany z budżetu państwa, to kolejny projekt sprzyjający rozwojowi kolei aglomeracyjnej w Krakowie.


Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 605 352 883

Galeria

Pliki do pobrania

Z Krakowa do Skawiny najszybciej koleją

Pobierz
udostępnij drukuj