16.05.2018

Wygodniej na 7 stacjach i szybciej koleją do Zakopanego

Podróżni zyskają lepszą obsługę na 7 stacjach i przystankach między Suchą Beskidzką a Chabówką. Będą przebudowane tory, mosty, nowe urządzenia oraz zwiększony poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły szacowany na ćwierć miliarda zł przetarg na linię Sucha Beskidzka – Chabówka.

PLK ogłosiły przetarg na: „Prace na odcinku linii kolejowej Sucha Beskidzka – Chabówka”. To ostatni z trzech podstawowych przetargów ogłaszanych dla realizacji inwestycji na trasach do stolicy Tatr. W realizacji są już prace za ponad pół miliarda na odcinki linii Skawina – Sucha Beskidzka i Chabówka – Zakopane.


Krócej w podróży, komfort na przystankach

W ramach zadnia na linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka przebudowane będą perony na 7 stacjach i przystankach. Podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszą obsługę, w miejscowościach Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Jordanów, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Na nawierzchni peronów i dojść będą wyznaczone pasy z wypukłą strukturą i ścieżkami dotykowymi. Na stacjach, wyposażonych w kładki dla pieszych, jak np. w Suchej Beskidzkiej dobudowane zostaną windy.


Sprawniej i bezpieczniej przez 120 obiektów

Prace na linii Sucha Beskidzka – Chabówka obejmą min. wymianę torów na długości ponad 31 km. Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów ważna będzie także przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych - 90 przepustów, 27 mostów i 3 wiaduktów. Poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie a także w komunikacji samochodowej zwiększy modernizacja 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Na 26 skrzyżowaniach będą zamontowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji min. w Suchej Beskidzkiej, w Makowie Podhalańskim, w Osielcu, w Jordanowie, w Skawie oraz w Chabówce.

Inwestycja na linii Sucha Beskidzka – Chabówka szacowana jest na blisko 258 mln zł. Zadanie jest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto -„Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”. Realizowane są już prace za 192 mln zł netto na linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka  oraz za 330 mln zł netto na linii nr 99 Chabówka – Zakopane.

Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Efektem inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych na zakopiańskiej trasie kolejowej, będzie nie tylko skrócenie czasów jazdy na poszczególnych odcinkach linii Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane, ale także sprawniejsze kursowanie pociągów, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i wzrost komfortu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Zakończenie wszystkich prac na linii w 2023 r. skróci podróż z Krakowa do Zakopanego o blisko godzinę – z 3 godz.  do nieco ponad 2 godz.

 

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
dorota.szalacha@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153

 

Galeria

Pliki do pobrania

Wygodniej na 7 stacjach i szybciej koleją do Zakopanego

Pobierz
udostępnij drukuj