22.03.2013

Wrocław Leśnica - czas zmian

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych poprawia obsługę pasażerów i standard linii E 30 w regionie i aglomeracji wrocławskiej. Podróżni skorzystają z nowych peronów. Dyżurny ruchu zamieni urządzenia przekaźnikowe na komputerowy system Ebilock 950. Kompleksowa przebudowa układu stacji obejmuje m.in.: obiekty inżynieryjne, prace torowe, w tym zabudowę nowych rozjazdów, prace ziemne, odwodnienie, sieć trakcyjną. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym wymieniane są na nowoczesne komputerowe systemy. Stacja będzie połączona z Lokalnym Centrum Sterowania Wrocław Muchobór.
Stacja Wrocław Leśnica jest wpisana do rejestru zabytków. Charakterystyczne drewniane wiaty zostały zdemontowane, odnowione i ponowne ustawione. Perony również zmieniły wygląd. Mają nowa nawierzchnię, zgodną z wytycznymi konserwatorskimi i oświetlenie nawiązujące do oryginalnych lamp z lat trzydziestych XX w. Pierwsze dwa, które za kilka dni będą dostępne dla podróżnych, już są przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Pojawił się podjazd i dojście dla pieszych. Widać stylowy system informacji wizualnej dla pasażerów.
Ciekawie prezentują się stylowe zegary. Z panoramy stacji zniknęły zbędne, nie objęte ochrona konserwatorską obiekty.
Tunelowe przejście dla pieszych między peronami jest modernizowane z zachowaniem historycznego wystroju oraz przedłużone. Bezpieczeństwo i wygodę zapewni także budowa drugiego nowego podziemnego przejścia. W krajobrazie stacji pojawią się ekrany akustyczne, ograniczające hałas pochodzący z linii kolejowej.
Przejazdy kolejowo-drogowe w pobliżu stacji na ul. Średzkiej i Trzmielowickiej są po pierwszym etapie przebudowy. Zyskują nową nawierzchnię i odpowiednie do kategorii obiektu urządzenia sygnalizacji.
Kolejny etap przebudowy przejazdów rozpocznie na początku kwietnia br.
Objazdy będą oznakowane oraz zapewniona będzie informacja dla kierowców i pieszych.
Przebudowa stacji zakończy się we wrześniu br.
Prace odbywają się przy zachowaniu regularnego kursowania pociągów na trasie E 30 Wrocław - Legnica - Zgorzelec.
Wartość przebudowy stacji Wrocław Leśnica w ramach zadania „Odbudowa i modernizacja linii kolejowych E-30/C-E 30 odcinek Legnica – Wrocław – Opole” wynosi ponad 68 mln zł. Przebudowę stacji Wrocław Leśnica wraz z robotami towarzyszącymi w ramach odbudowy i modernizacji linii kolejowych E-30/C-E 30 na odcinku Legnica - Wrocław – Opole  realizuje konsorcjum firm: Skanska S.A. Warszawa Polska - lider i Skanska a.s. Republika Czeska - partner.

Dodatkowe informacje
Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 694 480 239, e-mail: m.siemieniec@plk-sa.pl

Galeria

udostępnij drukuj