17.07.2014

Szybciej po nowych torach między Kluczborkiem a Ostrzeszowem

Inwestycja, która umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów na tej trasie o 20 minut, realizowana jest na zlecenie PKP Polskie Linii Kolejowych S.A. Kilkanaście kilometrów nowych torów – oto pierwsze efekty trwającej nieco ponad dwa miesiące rewitalizacji linii kolejowej Kluczbork – Ostrzeszów.

W czerwcu do eksploatacji zostały oddane szlaki Krzywizna – Byczyna oraz Byczyna – Kostów. Roboty były prowadzone w jednym torze, by utrzymać kursowanie pociągów. Łącznie wymieniono ponad 16 km torów wraz z remontem i regulacją sieci trakcyjnej. Zmodernizowane zostały także 3 rozjazdy na stacji Byczyna. 

Obecnie prace budowlane prowadzone są na szlaku Kostów – Łęka Opatowska. Na 7 –kilometrowym odcinku modernizowany jest jeden tor – obok kursują pociągi. Równocześnie na stacji Kostów i Łęka Opatowska rewitalizowane są perony. Trwa również przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych  i obiektów inżynieryjnych. Zakończenie robót planuje się na przełomie lipca i sierpnia. Wtedy wykonawca przeniesie roboty na kolejny szlak Łęka Opatowska – Słupia.

Projekt rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów, który kończy się w sierpniu 2015 r., przewiduje wymianę około 86 km toru. Efektem prac będą również nowe i funkcjonalne perony, które podniosą komfort obsługi podróżnych na stacjach w Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Domaninie, Krzywiźnie, Biskupicach, Słupi, Kępnie oraz Ostrzeszowie. Łącznie wyremontowanych zostanie 12 platform. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz osób niewidomych.

Inwestycja realizowana na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli na zwiększenie przepustowości linii oraz skrócenie czasu podróży pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem. Pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Dzięki temu czas przejazdu pociągów dalekobieżnych będzie krótszy o około 20 minut. Natomiast w przypadku pociągów regionalnych, które zatrzymują się na każdym przystanku, czas przejazdu skróci się o około 11 minut. 

Wykonane prace przyczynią się także do poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, a dzięki nowym torom pociągi pojada znacznie ciszej. 

Realizacja projektu pn.: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów” możliwa jest dzięki wsparciu Unii Europejskiej. Wartość inwestycji to ponad 278 mln złotych, z czego aż ponad 200 mln złotych pochodzi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

 

 

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. + 48 662 114 900
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl

Galeria

Pliki do pobrania

Szybciej po nowych torach między Kluczborkiem a ...

Pobierz
udostępnij drukuj