15.11.2013

Szkolenia pracowników PLK na półmetku!

Od października trwają szkolenia z efektywnej komunikacji, których celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na liniach kolejowych. Do końca tego roku ponad 10 tysięcy dyżurnych ruchu oraz kierowców drezyn i maszynistów pojazdów kolejowych zdobędzie nową wiedzę. 

Bezpieczeństwo to jeden z priorytetów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dlatego Spółka podwoiła ilość szkoleń oraz treningów dotyczących umiejętności pracy w warunkach stresowych. Dotychczas z efektywnej komunikacji, zostało przeszkolonych blisko 6 tysięcy dyżurnych ruchu oraz kierowców drezyn i maszynistów pojazdów kolejowych. W najbliższych dniach szkolenia przejdą pracownicy z Gdyni, Krakowa, Poznania i Sosnowca. 

Tegoroczny temat szkoleń został zaproponowany na podstawie analizy potrzeb - ankiet podsumowujących wcześniejsze szkolenia z radzenia sobie w sytuacjach stresowych dla dyżurnych ruchu. Programy szkoleń uaktualniono na podstawie przeprowadzonych wywiadów z pracownikami spółki oraz we współpracy z wykwalifikowanymi instruktorami. Program szkoleniowy uwzględnia specyfikę pracy osób na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem ruchu na liniach kolejowych i będzie odpowiadał ich potrzebom.

- Pracownicy objęci szkoleniem pełnią kluczową rolę w obsłudze ruchu pociągów. Często mają do czynienia z niełatwymi sytuacjami, wymagającymi efektywnej komunikacji. Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc im w wykonywanych obowiązkach ich pracy. Bezpieczeństwo na liniach kolejowych to cel i zadanie dla nas wszystkich.  – mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 

W realizacji projektu wspiera nas firma BPI Polska, specjalizująca się w rozwoju pracowników i podnoszeniu efektywności organizacji oraz dużych przedsiębiorstw w Polsce, a także w realizacji długofalowych programów szkoleniowych. 

PLK realizuje obecnie program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa obejmujący ponad 170 inicjatyw. Wśród nich są działania:
- inwestycyjne (modernizacje przejazdów, zabudowa nowych rozjazdów, zakup urządzeń do wykrywania usterek taboru),
- techniczne (np. zakup rejestratorów rozmów na posterunkach),
- pracownicze (np. szkolenia dyżurnych, współpraca ze szkołami),
- organizacyjne (nieustanna analiza systemu bezpieczeństwa i jego optymalizowanie).

 

Informacje dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 662 114 900

Galeria

udostępnij drukuj