17.07.2015

Ruszyła rozbudowa stacji Warszawa Gdańska

Nowy, wygodny peron oraz dodatkowe tory – rozbudowa stacji Warszawa Gdańska podwyższy komfort podróży oraz zwiększy częstotliwość kursowania pociągów. Pozwoli również na stworzenie zintegrowanego węzła komunikacyjnego, dzięki któremu pasażerowie łatwiej dotrą do centrum stolicy. Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska to pierwszy krok do planowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego, inwestycji wartej 2 miliardy złotych. 

Przebudowa Warszawy Gdańskiej o wartości ponad 53 mln zł, jest pierwszym projektem realizowanym w stolicy ze środków nowego, unijnego instrumentu finansowania projektów infra-strukturalnych Connecting Europe Facility (CEF). Między innymi dzięki środkom z tego funduszu, w najbliższych latach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą na inwestycje kolejowe w samej Warszawie aż 2 miliardy złotych. 

Dzięki inwestycjom na tak szeroką skalę zdecydowanie poprawi się jakość, niezawodność oraz dostępność do infrastruktury kolejowej w stolicy. Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska pozwoli na integrację kolei z komunikacją miejską: metrem, tramwajami i autobusami. Przyniesie to wymierne korzyści wszystkim pasażerom, a pierwsze efekty będą odczuwalne już w grudniu tego roku. Inwestycje PLK to także szansa dla przewoźników, w tym Szybkiej Kolei Miejskiej, na rozbudowanie i uatrakcyjnienie swojej oferty – mówi Marcin Mochocki członek zarządu Polskich Linii Kolejowych, dyrektor ds. realizacji inwestycji. 

Nowy, trzeci peron na stacji Warszawa Gdańska będzie wyposażony w elementy małej architektury, nową wiatę i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a także w system oznaczeń dotykowych dla niewidomych. Na peron będzie można dostać się windą lub schodami. W ramach rozbudowy stacji Warszawa Gdańska, która potrwa ok. pół roku, przebudowanych zostanie także 8 km torów w północnej części stacji, używanych głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. Projekt obejmuje również przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycję na zlecenie PLK realizuje firma Trakcja PRKiI. – Potencjał naszej firmy pozwolił nam na natychmiastowe przystąpienie do prac i kompleksową ich realizację. Obecnie wykonujemy zadania w większości branż, czyli sieciowej, torowej, energetycznej, budowlanej i inżynieryjnej bez utrudnień odczuwalnych dla pasażerów – powiedział Jarosław Tomaszewski, prezes zarządu Trakcja PRKiI S.A.

Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska to pierwszy krok do planowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego – serii inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata, dzięki którym w godzinach szczytu do stolicy dojedzie więcej pociągów.  

Nowa, kolejowa perspektywa dla Warszawy w liczbach:

- 2 mld zł na infrastrukturę kolejową w centrum Warszawy przeznaczą PLK 

- 6 nowych przystanków, w tym Warszawa Główna

- 9 zmodernizowanych przystanków 

- 10 linii wylotowych ze stolicy (7 zmodernizowanych w nowej perspektywie, 3 już są gotowe)


"Modernizacja linii nr 20 w obrębie stacji PKP Warszawa Gdańska w powiązaniu z linią E 65 i stacją metra A 17 Dworzec Gdański etap II” w ramach projektu "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)" ubiega się o współfinansowanie z fundusz CEF Unii Europejskiej.


Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239

 

Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie
(odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska)”
ubiega się o współfinansowanie z funduszu CEF Unii Europejskiej.


„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor.
Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”

Galeria

Pliki do pobrania

Ruszyła rozbudowa stacji Warszawa Gdańska

Pobierz
udostępnij drukuj