23.10.2015

Rusza przetarg na linię obwodową w Warszawie, czyli drugi etap inwestycji w kolej aglomeracyjną wartych 2 mld zł

Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, w tym II linią metra a także wzrost komfortu podróżowania i nowe przystanki, w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A ogłaszają przetarg na modernizację linii obwodowej w Warszawie. To kolejny etap przebudowy warszawskiego węzła kolejowego, inwestycji wartej 2 mld zł.

Przetarg na linię obwodową to kolejne, po rozpoczętej rozbudowie stacji Warszawa Gdańska i pracach na Moście Gdańskim przedsięwzięcie PLK, przygotowujące modernizację linii średnicowej. 

- PLK konsekwentnie ogłasza kolejne przetargi. Efektem inwestycji realizowanych w stolicy będzie wyższa jakość, niezawodność oraz dostępność komunikacji kolejowej w całej aglomeracji. To także szansa dla SKM i Kolei Mazowieckich, na rozbudowanie i uatrakcyjnienie swojej oferty. Podobne rozwiązania zarządca infrastruktury realizuje także w Krakowie, Poznaniu czy Trójmieście. Usprawnienie ruchu aglomeracyjnego to jeden z podstawowych celów inwestycji PLK przewidzianych do 2023 r., na które przeznaczymy 67 mld zł – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane 3 przystanki: Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i Warszawa Zachodnia (peron 8). Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Mazowieckich i SKM: Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wygodne przejścia między peronami a przystankami komunikacji miejskiej zapewnią nowoczesne windy. Przystanki będą wyposażone w monitoring, zapewniając tym samym bezpieczeństwo podróżnym. Przystanek Warszawa Koło stanie się dużym zintegrowanym centrum przesiadkowym, łączącym kolej z komunikacją miejską, w tym drugą linią metra. Dzięki stworzeniu rozwiniętej sieci przystanków kolejowych, nie tylko wzrośnie komfort podróży, ale skróci się czas przejazdu do pracy lub szkoły, ponieważ pasażerowie nie będą musieli tak często się przesiadać.  

PLK na linii obwodowej przebuduje także 7 wiaduktów kolejowych i wybuduje 3 nowe kładki, które dodatkowo usprawnią komunikację. Rozpoczęcie prac planowane jest pod koniec 2016 r. a ich zakończenie dwa lata później. Inwestycja realizowana w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki – Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”.

Przetarg potwierdza, że założenia podpisanego w listopadzie ub.r. listu intencyjnego pomiędzy PLK a Urzędem Miasta st. Warszawy są konsekwentnie realizowane. Obie strony wspólnie pracują nad rozwojem komunikacji w aglomeracji warszawskiej.

Przetarg na modernizację linii obwodowej w Warszawie jest jednym z 7 projektów zgłoszonych przez PLK w ramach nowego, unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF). Wszystkie zgłoszone w tym konkursie projekty zostały pozytywnie ocenione przez ekspertów Komisji Europejskiej, którzy przyznali PLK dofinansowanie, ponad 7 mld zł. 


Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239

Galeria

Pliki do pobrania

Wizualizacja - peron

Pobierz

Rusza przetarg na linię obwodową w Warszawie, czyli ...

Pobierz
udostępnij drukuj