31.08.2015

Prawie 60 mln zł na poprawę obsługi pasażerów na trasie Wrocław – Jelenia Góra

Prawie 60 mln zł przeznaczyła PLK w 2015 r. na poprawę trasy Wrocław – Jelenia Góra. Zmodernizowane zostały perony m.in. w Piechowicach i Wojanowie. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z odnowionej stacji w Jeleniej Górze. Trwa modernizacja peronów i przejścia podziemnego, będą windy i nowy system informacji Stacja będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. 

W trakcie prowadzonych prac stacja zapewnia stałą obsługę pasażerów z peronów 1 i 2 oraz kursowanie pociągów zgodnie z rozkładem. Wykonawca prowadzi prace na peronach 3 i 4. Zdjęto już ich starą nawierzchnię i przygotowywane są konstrukcje nowych peronów, które będą wyższe, co ułatwi pasażerom dostęp do pociągów. Odnawiane są także wiaty. Ich metalowe konstrukcje zostaną oczyszczone i zakonserwowane. Równocześnie wymieniane są tory. Wykonawca kontynuuje też przebudowę przejścia podziemnego pomiędzy peronami. Osobom niepełnosprawnym  dostęp do peronów ułatwią trzy windy. Podstawowe prace na stacji Jelenia Góra zakończą się jeszcze w tym roku. Koszt to blisko 24 mln zł. 

W pierwszym półroczu 2015 r. PLK zakończyła prace za 10 mln zł związane z poprawą obsługi podróżnych na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice. Za 20 mln zł zmodernizowano również linię między Jelenią Górą a Wojanowem – na trasie do Wrocławia. Stacja Wojanów zyskała nowy peron i urządzenia dynamicznej informacji podróżnych. Efektem prac jest też likwidacja ograniczeń prędkości pociągów. Poza torami zrewitalizowane zostały wiadukt oraz dwa mosty i przejazdy kolejowe.

W sierpniu PLK podpisała umowę na modernizację kolejnego odcinka na trasie Wrocław – Jelenia Góra. ETF Polska sp. z o.o. za 51 mln zł zmodernizuje tory pomiędzy stacjami Marciszów i Janowice Wielkie. 

Kompleksowym efektem kilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótszy o blisko 1,5 godz. czas przejazdu (w porównaniu do 2010 r.). Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych. Uzyskany efekt to krótki czas podróży oraz dobra obsługa w pociągu, na stacjach i przystankach.  

Efekty prac modernizacyjnych linii do Jeleniej Góry doceniają przewoźnicy, wprowadzając nowoczesny tabor. Od nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów - tj. od 13 XII 2015 r. - przewidziane jest wprowadzenie na linię z Wrocławia do Jeleniej Góry m.in. jednej pary pociągów Pendolino, które kursowałyby w relacji Jelenia Góra – Warszawa przez Wrocław, Opole i Częstochowę.



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239

Galeria

Pliki do pobrania

Prawie 60 mln zł na poprawę obsługi pasażerów na trasie ...

Pobierz
udostępnij drukuj