19.04.2016

Portal Pasażera PLK także w angielskiej wersji językowej

Łatwe planowanie podróży, monitoring wszystkich połączeń kolejowych oraz informacje o utrudnieniach w czasie rzeczywistym są już dostępne także w angielskiej wersji językowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już udostępniły nową wersję Portalu Pasażera i aplikacji Rozkład Kolejowy z której skorzystają m.in. uczestnicy Światowych Dni Młodzieży.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły nową wersję wyszukiwarki połączeń kolejowych, dzięki której pasażerowie mogą planować swoją podróż pociągiem. Portal Pasażera dostarcza użytkownikom kompleksowych informacji na temat aktualnych rozkładów jazdy, ilości połączeń i usług, które są oferowane w trakcie podróży w określonych składach i wagonach. Wyszukiwarka według wybranych kryteriów proponuje najlepsze połączenia oraz podaje ważne komunikaty o sytuacji na sieci kolejowej. Odpowiadając na potrzeby podróżnych z zagranicy, m.in. z myślą o pielgrzymach przybywających na Światowe Dni Młodzieży, PLK wprowadziły angielską wersję językową zarówno na stronie portalpasazera.pl jak również w aplikacji mobilnej Rozkład Kolejowy. 

- Korzystający z Portalu Pasażera nie tylko z łatwością sprawdzą aktualny rozkład jazdy, znajdą najlepsze połączenie na swojej trasie, ale także dowiedzą się, z którego peronu i toru odjeżdża pociąg. Mogą też zapisać rozkład jazdy z wybranej stacji na swoim urządzeniu, co umożliwi korzystanie bez konieczności połączenia z Internetem – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 

Ważną funkcjonalnością systemu jest możliwość sprawdzenia czy wybrany pociąg jedzie zgodnie z planem. Umożliwia to sekcja Mój pociąg. System automatycznie pokazuje, gdzie znajduje się pociąg oraz czy jedzie punktualnie, a w przypadku zmian, podaje przyczyny utrudnień, faktyczny czas podróży, a także przewidywaną godzinę przyjazdu na kolejne stacje. 

Zmiany wprowadzane są na bieżąco, a pozycja pociągów na mapie określana jest dzięki wykorzystaniu nadajników GPS oraz informacji z systemu sterowania ruchem kolejowym, uzupełnianych o dane przewoźników. Portal Pasażera umożliwia uzyskanie szeregu szczegółowych informacji na temat usług dostępnych w pociągu, którym użytkownik chce podróżować. Może np. dowiedzieć się, do którego wagonu powinien wsiąść, aby uniknąć przesiadek, gdy skład w trakcie podróży jest rozdzielany.

Portal Pasażera i aplikacja Rozkład Kolejowy – dzięki temu, że maja dostęp przez internet, łatwość obsługi i pełen zakres potrzebnych informacji, znacznie ułatwiają planowanie podróży pociągiem oraz są wsparciem w trakcie jej trwania. Po plakatowych rozkładach jazdy na stacjach i przystankach oraz wygłaszanych na dworcach komunikatach są kolejnym narzędziem ułatwiającym podróż. 

Link do portalu: portalpasazera.pl 

Nowa wersja aplikacji Rozkład Kolejowy dostępna jest już w sklepie Google Play, wkrótce będą mogli ją pobrać także użytkownicy korzystający z urządzeń z systemami iOS oraz Windows Phone.



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239

Galeria

Pliki do pobrania

Portal Pasażera PLK także w angielskiej wersji ...

Pobierz
udostępnij drukuj