Stacja rozrządowa w Medyce - wymienione tory i rozjazdy na głowicy, fot. Janusz Klimek
15.06.2021

PLK dla lepszej obsługi terminali w rejonie Medyka – Mostiska II

W rejonie przejścia granicznego Medyka – Mostiska II będzie lepsza obsługa terminali przeładunkowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, szacowany na ponad 26 mln zł, na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach Hurko – Krówniki. Przebudowane zostaną tory, rozjazdy, obiekty inżynieryjne oraz przejazd kolejowo-drogowy. Finasowanie zadania zapewnia budżet państwa. To kolejna inwestycja PLK w rejonie przejścia granicznego.

Dzięki pracom PLK zwiększy się poziom bezpieczeństwa w obsłudze towarów. Będzie większa przepustowość tras i sprawniejsza obsługa pociągów towarowych. Wzrost dostępności przejścia granicznego Medyka – Mostiska II istotnie wpłynie na rozwój współpracy gospodarczej w regionie.

Linie kolejowe Hurko - Krówniki 120 i 123 (szerokotorowa) są trasami dojazdowymi do bocznicy, zapewniającej spedycję krajową i międzynarodową wraz z przeładunkiem i magazynowaniem wyrobów hutniczych, rud żelaza, węgla, kruszyw, towarów sypkich i przemysłowych w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce.

Inwestycja w rejonie kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą zakłada wymianę blisko 19 km torów między stacjami Hurko i Krówniki oraz 9 rozjazdów. Przewidziano remont 5 obiektów inżynieryjnych: wiaduktu i 4 przepustów. Podwyższony zostanie poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym.

Roboty na Hurko - Krówniki planowane są w latach 2022 - 2023. Szacunkowa wartość zamówienia, to ponad 26 mln zł netto. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.

Zadanie: Prace na liniach kolejowych nr 120 i 123 Hurko – Krówniki realizowane jest w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II”.

PLK zwiększają efektywność transportu transgranicznego na Podkarpaciu

W latach 2016-2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 64 mln zł na modernizacje przejścia kolejowego w Medyce. Zapewnione są efektywniejsze i bezpieczniejsze przewozy towarowe. Wykonano roboty na torach szerokich, na które przyjmowane są pociągi z Ukrainy. Prace objęły wymianę 17 km torów, 62 rozjazdów oraz sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawiono stan linii do terminali przeładunkowych, m.in. bocznicy CTL Północ Chełm – Hala w Medyce; terminalu PKP CARGO Connect Centrum Obsługi Granicznej w Medyce, terminalu Rozlewni Paliw Orlen w Żurawicy.

Kontakt dla mediów:

Dorota Szalacha
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153

Galeria

Pliki do pobrania

PLK dla lepszej obsługi terminali w rejonie Medyka – ...

Pobierz
udostępnij drukuj