Szarfę przecinają : Andrzej Krawczyński dyrektor projektu PKP PLK S.A., Zbigniew Szafrański prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Ryszard Świlski – członek zarządu województwa pomorskiego, Roman Rezmerowski – wójt gminy Tczew, Józ
28.04.2011

Pierwszy nowy wiadukt na linii Warszawa – Gdynia już gotowy !!!

 

 

 

27 kwietnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku wiadukt drogowy na linii Warszawa - Gdynia w miejscowości Miłobądz w okolicach Tczewa. To pierwszy z ponad 100 wiaduktów, jakie powstaną do końca 2014 roku między Warszawą i Trójmiastem.

Wiadukt, którego budowa trwała od marca 2010 r i kosztowała ok. 14 mln zł (3,6 mln euro) jest obiektem dwuprzęsłowym ze ślimakiem zjazdowym łączącym się z drogą lokalną od strony Żuław. Powstanie wiaduktu, oprócz udrożnienia ciągów komunikacyjnych i eliminacji zagrożeń występujących na przejeździe kolejowym, stworzy szanse dla rozwoju Miłobądza od strony Żuław. Nowa organizacja ruchu, pozwoli również na dokończenie częściowo wybudowanego peronu. W najbliższych dniach, zostanie oddany do użytku wiadukt w Różynach, zaś docelowo w okolicach Tczewa powstaną jeszcze cztery wiadukty zlokalizowane w Cieplewie, Skowarczu, Pszczółkach i Łęgowie.

W grudniu 2010 roku ukończono prace torowe na odcinku 28 km między Szymankowem i Pruszczem Gdańskim. Podczas prac, wymieniono prawie 80 km torów i podtorza, wybudowano nową sieć trakcyjną i 16 nowych peronów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, przejścia dla pieszych w Lisewie, Różynach i Cieplewie oraz inne elementy związane z obsługą pasażerów. Kosztem ponad 27 mln euro zmodernizowano w Tczewie na Wiśle najdłuższy most kolejowy w Polsce o długości 1 030 m.

Trwająca od 2007 roku modernizacja linii kolejowej Warszawa – Gdynia, obok dostosowania infrastruktury kolejowej do prowadzenia ruchu z prędkością 160 km/h dla pociągów osobowych (200 km/h dla pociągów z tzw. wychylnym pudłem) i 120 km/h dla pociągów towarowych oraz wybudowania nowoczesnych obiektów służących obsłudze podróżnego, zakłada również powstanie innych budowli podnoszących bezpieczeństwo i komfort życia tak mieszkańców, jak i kierowców. Należą do nich wiadukty kolejowe i drogowe, przejścia podziemne dla pieszych oraz drogi dojazdowe i ekrany akustyczne.

 

 

Informacje dla mediów
Robert Kuczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel.22 47 321 47,
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl

 

 

Kontrakt jest realizowany w ramach projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 
„Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa – Gdynia, etap II”

Galeria

udostępnij drukuj