13.08.2018

Pierwsze jazdy na linii obwodowej

W niedzielę po raz pierwszy lokomotywy przejechały z prędkością 80 km/h przez wiadukty na linii obwodowej w Warszawie. To sprawdzanie obiektów, tzw. dynamiczne próby obciążeniowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 196 mln zł szykują dla dobrych podroży linię Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia i wygodne przystanki. W październiku pierwsi pasażerowie pojadą pociągami.

W niedzielę odbyły się kolejne próby, tym razem dynamiczne, wiaduktów na linii obwodowej w Warszawie. Po obiektach na Obozowej, Zawiszy, Kasprzaka i Wolskiej przejeżdżała lokomotywa z różną prędkością: od 10 do 80 km/h. Wówczas specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry obiektów i ich zachowanie. Potwierdzone zostały założenia, że wiadukty są przystosowane do obsługi cięższych składów (nacisk na oś 22,5 t) poruszających się
z większą niż przed modernizacją prędkością rozkładową (było 40km/h – będzie 80 km/h).

Na linii obwodowej kończą się już zasadnicze prace. Nad nowymi torami rozwieszona została nowa sieć trakcyjna. Tory są wyregulowane. Na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8 peronie stacji Warszawa Zachodniej trwają prace wykończeniowe i porządkowe. W połowie sierpnia rozpoczną się odbiory techniczne nowej infrastruktury, pozyskiwanie zgód administracyjnych. Od 20 października linią pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią pojadą pasażerowie.

W przyszłym roku, po zakończeniu prac projektowych, rozpoczną się roboty przy budowie nowego przystanku Warszawa Powązki. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osóbo ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych łączącą Wolę i Żoliborz.

Dzięki inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 196 mln zł Warszawa zyska lepszy system komunikacji. Będą dwa nowe przystanki: Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne. Inwestycja jest ważnym elementem zmian komunikacji w aglomeracji warszawskiej. 

Podobne rozwiązania z Krajowego Programu Kolejowego,  sprzyjające lepszej komunikacji  w miastach i aglomeracjach, realizowane są m.in. w Krakowie, Szczecinie, Rzeszowie czy Jeleniej Górze. Na sieci kolejowej przybywa nowych przystanków i miejsc, gdzie podróżny może sprawnie i wygodnie łączyć podróż koleją z innymi środkami komunikacji.

Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy dotyczącej bieżącej realizacji projektu wynosi 196 mln brutto. Dofinansowanie z UE wynosi 85%.

,,Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”

Kontakt dla mediów:
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 22 473 30 02

 

 

Galeria

Pliki do pobrania

Pierwsze jazdy na linii obwodowej

Pobierz

Dynamiczne próby obciążeniowe - film

Pobierz
udostępnij drukuj