19.07.2013

Nowy przystanek w Ursusie i koniec największych utrudnień na kolei we wrześniu

Pod koniec sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończą przebudowę torów przy nowym przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek. Tym samym zniknie konieczność zamykania torów, zwiększy się więc przepustowość na linii podmiejskiej. Utrudnienia znikną także na moście średnicowym. Do września skończy się jego remont. Pod koniec tego roku, peron przy osiedlu Niedźwiadek zapewni kilkudziesięciu tysiącom mieszkańców możliwość dojazdu koleją do centrum stolicy w około 20 minut. 

Prace weszły w kolejną fazę. W nocy z 20 na 21 lipca zostanie otwarty tor nr 4 (Piastów- Włochy) natomiast prace będą prowadzone na torze nr 3 (Włochy-Piastów) linii podmiejskiej. Zamknięcia są związane z budową przejścia podziemnego pod torami podmiejskimi i dalekobieżnymi, przebiegającymi obok powstającego peronu. W końcowej fazie są roboty przy budowie odwodnienia i sieci trakcyjnej. Widać już postępy prac związanych z budową peronu wyspowego, umiejscowionego pomiędzy torami podmiejskimi. Wykonawca rozpoczął montaż konstrukcji, na której będzie opierało się zadaszenie. Tory, których przebudowa zakończy się z upływem sierpnia będą przebiegać teraz w odległości 11 metrów od siebie. Szerokość peronu o wysokości 76 cm wynosić będzie około  10 metrów, jego długość 200 metrów. Nowa infrastruktura zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z  dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem, którzy będą mogli skorzystać z wind. Architektura nowego przystanku jest wzorowana na peronach linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zadaszenie nawiązuje  swoją formą do pozostałych przedwojennych przystanków na tej linii. Z peronu będzie prowadzić bezpieczne przejście do zbudowanego obok parkingu przesiadkowego Park and Ride.

Pierwsi pasażerowie, jak wynika z harmonogramu inwestycji, skorzystają z przystanku na przełomie 2013 i 2014 roku. Wykonawcą zadania jest Mostostal Warszawa S.A.  Koszt pierwszej części zadania (realizacja przejścia podziemnego) wynosi: 7 mln 581 tys. PLN brutto, a drugiej (budowa peronu i pozostałej infrastruktury): 8 mln 677 tys. PLN brutto.

Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie kolejnym przystankiem, który pozwoli na rozszerzenie oferty kolei w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2008 roku oddały do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. Rok 2012 przyniósł wzbogacenie sieci kolejowej na terenie Warszawy o podziemne połączenie do stołecznego lotniska i o nową stację: Warszawa Lotnisko Chopina. Od czerwca br. pasażerowie korzystają z nowego przystanku Warszawa Zacisze – Wilno, który powstał na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza. Z kolejnego nowego przystanku pasażerowie skorzystają w 2015 roku – przystanek Warszawa Mokry Ług powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne. 



Informacje dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Wydział prasowy
Biuro Komunikacji i promocji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl
tel. 22 47 336 40; 662 114 900

Galeria

udostępnij drukuj