Wizualizacja przebudowanego wiaduktu na CMK
23.12.2020

Kolej na szybsze podróże Centralną Magistralą Kolejową

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację 21 mostów, wiaduktów i przepustów na Centralnej Magistrali Kolejowej. Wartość inwestycji to prawie 45 mln zł, finansowanie ze środków budżetowych. To kolejny etap przygotowania trasy łączącej Warszawę z Krakowem i Katowicami do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h.

Realizacja inwestycji przygotowuje CMK do sprawnych i bezpiecznych podróży z prędkością 250 km/h. Umowa obejmuje modernizację 21 obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Południe – Pilichowice w województwie łódzkim. Przebudowane będą m.in. 4 wiadukty kolejowe w Budkowie, Stawowicach (2) i Solcu oraz 2 mosty nad rzeką Opocznianką. Wymienione zostaną konstrukcje 15 przepustów, które poza odprowadzeniem wody, zapewniają przejścia dla małych zwierząt.

Polska kolej przyspiesza. Dzięki modernizacji m.in. 21 mostów, wiaduktów i przepustów na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi będą mogły pojechać z prędkością do 250 km/h. Czas przejazdu to jeden z najważniejszych czynników, który według badań zachęca do wybierania kolei. Mam nadzieję, że dzięki modernizacji CMK jeszcze więcej osób będzie korzystało z usług polskich kolei powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Inwestycja „Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice” jest realizowana w ramach większego projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Intop Warszawa Sp. z o.o. oraz Sarinż Sp. z o.o. Wartość umowy to 44,7 mln zł netto. Prace budowlane są planowane na lata 2021-2022. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.

Podpisana umowa na modernizację 21 obiektów inżynieryjnych na szlaku Opoczno Płd. – Pilichowice zbliża nas do skrócenia czasu podróży na CMK, gdyż możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów do 250 km/h. Nie przerywamy ważnych projektów i kontynuujemy inwestycje pomimo pandemii – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Atrakcyjne i bezpieczniejsze podróże z Warszawy do Krakowa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmieniają warunki techniczne Centralnej Magistrali Kolejowej, dla skrócenia czasu podróży pociągiem. Od nowego rozkładu jazdy pociągi kursują już po 16 zmodernizowanych obiektach na szlaku Pilichowice – Olszamowice. W październiku bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyły dwa bezkolizyjne skrzyżowania, nowe wiadukty nad torami CMK w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie), w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. Budowane są kolejne wiadukty w Radwanie i Zachorzowie Kolonii (łódzkie).

Na Centralnej Magistrali Kolejowej stacje Włoszczowa Północ i Opoczno Południe dzięki nowym peronom zostały lepiej dostosowane do obsługi podróżnych. Zmodernizowana została także techniczna stacja w Idzikowicach. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.

Kontakt dla mediów:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Izabela Miernikiewicz
zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 571 370 316

Galeria

Pliki do pobrania

Kolej na szybsze podróże Centralną Magistralą Kolejową

Pobierz
udostępnij drukuj